Detail publikace

INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE

BARTES, F.

Originální název

INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE

Anglický název

INVESTIGATIVE COMPETITIVE STRATEGY

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Článek se zabývá problematikou firemních konkurenčních strategií. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně a dlouhodobě bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii "vítězství bez boje", tedy dosažení strategického cíle bez přímého dlouhodobého střetu s konkurenční firmou. Na podstatě této filosofie pak definuje tzv. "investigativní konkurenční strategii" (IKS) . V článku dále uvádí její možné formy. V závěru dochází k názoru, že jedním ze základních faktorů naprosto nutných k vytvoření takovéto strategie u podniku, je nutná přítomnost tzv. "kreativní inteligence".

Anglický abstrakt

The article deals with problems of an ever increasing number of cases of successful application of old combat strategies in business practice. Nevertheless, the author refuses the so called "direct conflict" of firms, when it is really fought for victory on the market. His approach is based on the philosophy of "victory without fight", in other words - of achieving the aim without direct conflict with the rival firm. In this connection he defines the so called "investigative competition" which he understands as a competitive firm strategy based on searching for new opportunities, demands and than subsequent successful meeting the demands. In the end he comes to the conclusion that combat philosophies are more and more, and more often incorporated into classical approach of strategic firm control and become its integral part.

Klíčová slova

Konkurenční strategie, vítězství bez boje, investigativní konkurence.

Klíčová slova v angličtině

Competitive strategy, victory without fight, investigative competition.

Autoři

BARTES, F.

Rok RIV

2007

Vydáno

13. 9. 2007

Nakladatel

Vysoká škola ekonomická v Praze

Místo

Praha

ISBN

978-80-245-1207-5

Kniha

INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE

Edice

1

Číslo edice

1

Strany od

7

Strany do

14

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT26438,
  author="František {Bartes}",
  title="INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE",
  booktitle="INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE",
  year="2007",
  series="1",
  number="1",
  pages="7--14",
  publisher="Vysoká škola ekonomická v Praze",
  address="Praha",
  isbn="978-80-245-1207-5"
}