Detail publikace

Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity

LINDR, J.

Originální název

Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity

Český název

Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity

Typ

článek ve sborníku mimo WoS a Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.

Český abstrakt

Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.

Klíčová slova

Společenskovědní předměty, prezentační dovednosti, klíčové kompetence, přínos, kritéria kvality výuky, statistické vyhodnocení

Vydáno

30.10.2020

Nakladatel

Ksv TUKE Košice

Místo

Košice

ISBN

978-80-553-3654-1

Kniha

Vzdelávaním k perspektívnemu uplatneniu (motivácia, kompetencia, adaptácia, pracovný trh)

Číslo vydání

1

Strany od

215

Strany do

220

Strany počet

6

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT165974,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity",
  annote="Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.",
  address="Ksv TUKE Košice",
  booktitle="Vzdelávaním k perspektívnemu uplatneniu (motivácia, kompetencia, adaptácia, pracovný trh)",
  chapter="165974",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="Ksv TUKE Košice",
  year="2020",
  month="october",
  pages="215--220",
  publisher="Ksv TUKE Košice"
}