Detail publikace
Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.
LINDR, J.
Originální název
Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.
Český název
Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.
Typ
abstrakt
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.
Český abstrakt
Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, prezentační dovednosti, klíčové kompetence, přínos, kritéria kvality výuky, statistické metody
Vydáno
11.05.2020
Nakladatel
Ksv TUKE Košice
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-3633-6
Kniha
Formovanie profilu vysokoškolského absolventa technického zamerania pre potreby trhu práce (edukácia z dôrazom na rozvoj kompetencií)
Číslo vydání
1
Strany od
39
Strany do
40
Strany počet
2
Dokumenty
BibTex
@misc{BUT165973,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.",
annote="Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.",
address="Ksv TUKE Košice",
booktitle="Formovanie profilu vysokoškolského absolventa technického zamerania pre potreby trhu práce (edukácia z dôrazom na rozvoj kompetencií)",
chapter="165973",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Ksv TUKE Košice",
year="2020",
month="may",
pages="39--40",
publisher="Ksv TUKE Košice",
type="abstract"
}