Detail publikace

Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.

LINDR, J.

Originální název

Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.

Český název

Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.

Typ

abstrakt

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.

Český abstrakt

Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.

Klíčová slova

Společenskovědní předměty, prezentační dovednosti, klíčové kompetence, přínos, kritéria kvality výuky, statistické metody

Vydáno

11.05.2020

Nakladatel

Ksv TUKE Košice

Místo

Košice

ISBN

978-80-553-3633-6

Kniha

Formovanie profilu vysokoškolského absolventa technického zamerania pre potreby trhu práce (edukácia z dôrazom na rozvoj kompetencií)

Číslo vydání

1

Strany od

39

Strany do

40

Strany počet

2

Dokumenty

BibTex


@misc{BUT165973,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Rozvoj kompetencí soft skills u studentů technické univerzity.",
  annote="Jak se pozná student kvalitně připravený ze studia a plně vybavený všemi kompetencemi pro profesní praxi? Jedná se o rozvoj osobnosti skrze všechny klíčové kompetence, vč. komunikativní, prezentační, soft-skills a jazykové vybavenosti. K tomuto všestrannému rozvoji slouží společenskovědní předměty zastoupené v kurikulu technické univerzity. Jako příklad lze uvést předmět Prezentační dovednosti, které mají za cíl zlepšit prezentační a rétorickou úroveň absolventů. Příspěvek hodnotí retrospektivně zkušenosti s výukou, vyhodnocuje kvalitu výuky a vnímání přínosu předmětu skrze navržená kritéria hodnocení kvality výuky. Snaží se vysledovat ta kritéria, která jsou pro studenty nejvíce důležitá. Z navržených kritérií skrze statistické metody vybírá ta, která nejvíce ovlivňují přínos, vyhodnocuje se také korelace s přínosem. Studie je pokusem odhalit ta kritéria kvality výuky, která mají pro studenty největší význam. To může přispět k větší efektivitě výuky, její modernizaci a perspektivám rozvoje do budoucna.",
  address="Ksv TUKE Košice",
  booktitle="Formovanie profilu vysokoškolského absolventa technického zamerania pre potreby trhu práce (edukácia z dôrazom na rozvoj kompetencií)",
  chapter="165973",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="Ksv TUKE Košice",
  year="2020",
  month="may",
  pages="39--40",
  publisher="Ksv TUKE Košice",
  type="abstract"
}