Detail publikace
Přínos výuky vybraných společenskovědních předmětů na technické univerzitě
LINDR, J.
Originální název
Přínos výuky vybraných společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Český název
Přínos výuky vybraných společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Komplexní příprava absolventů do praxe klade na vysoké školy požadavek rozvíjet všechny klíčové kompetence studentů. Proto jsou do akademických studijních plánů na vybrané technické univerzitě v Brně zařazeny společenskovědní předměty a cizí jazyky. Příspěvek se zaměřuje na hodnocení kvality výuky. Jako kritéria kvality výuky byla zvolena ta, která souvisejí s přínosem předmětu, splněním výukových cílů, edukačním prostředím a s osobností vyučujícího. Patří mezi ně např. potřebnost pro osobní rozvoj, pro praxi, inspirativnost, jednoduchost, přitažlivost, inovativnost, srovnání s jinými předměty aj. Zkoumaný vzorek respondentů byl vyhodnocen jako celek a dle pohlaví. Ukazuje se, že studenti vnímají výuku vybraných společenskovědních předmětů jako nadprůměrně přínosnou, potřebnou pro osobní rozvoj a pro budoucí praxi, avšak vidí ji poněkud konzervativně, jednotvárně a méně přitažlivě. Objevují se rozdíly v hodnocení kritérií kvality výuky u skupiny jako celku a u mužů.
Český abstrakt
Komplexní příprava absolventů do praxe klade na vysoké školy požadavek rozvíjet všechny klíčové kompetence studentů. Proto jsou do akademických studijních plánů na vybrané technické univerzitě v Brně zařazeny společenskovědní předměty a cizí jazyky. Příspěvek se zaměřuje na hodnocení kvality výuky. Jako kritéria kvality výuky byla zvolena ta, která souvisejí s přínosem předmětu, splněním výukových cílů, edukačním prostředím a s osobností vyučujícího. Patří mezi ně např. potřebnost pro osobní rozvoj, pro praxi, inspirativnost, jednoduchost, přitažlivost, inovativnost, srovnání s jinými předměty aj. Zkoumaný vzorek respondentů byl vyhodnocen jako celek a dle pohlaví. Ukazuje se, že studenti vnímají výuku vybraných společenskovědních předmětů jako nadprůměrně přínosnou, potřebnou pro osobní rozvoj a pro budoucí praxi, avšak vidí ji poněkud konzervativně, jednotvárně a méně přitažlivě. Objevují se rozdíly v hodnocení kritérií kvality výuky u skupiny jako celku a u mužů.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, komunikace a rétorika, prezentační dovednosti, hodnocení kvality výuky, kritéria kvality výuky, statistické zpracování
Vydáno
26.06.2020
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-32-0
Kniha
QUAERE 2020
Číslo vydání
1
Strany od
574
Strany do
582
Strany počet
9
URL
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT165597,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Přínos výuky vybraných společenskovědních předmětů na technické univerzitě",
annote="Komplexní příprava absolventů do praxe klade na vysoké školy požadavek rozvíjet všechny
klíčové kompetence studentů. Proto jsou do akademických studijních plánů na vybrané
technické univerzitě v Brně zařazeny společenskovědní předměty a cizí jazyky. Příspěvek se
zaměřuje na hodnocení kvality výuky. Jako kritéria kvality výuky byla zvolena ta, která
souvisejí s přínosem předmětu, splněním výukových cílů, edukačním prostředím a s osobností
vyučujícího. Patří mezi ně např. potřebnost pro osobní rozvoj, pro praxi, inspirativnost,
jednoduchost, přitažlivost, inovativnost, srovnání s jinými předměty aj. Zkoumaný vzorek
respondentů byl vyhodnocen jako celek a dle pohlaví. Ukazuje se, že studenti vnímají výuku
vybraných společenskovědních předmětů jako nadprůměrně přínosnou, potřebnou pro osobní
rozvoj a pro budoucí praxi, avšak vidí ji poněkud konzervativně, jednotvárně a méně
přitažlivě. Objevují se rozdíly v hodnocení kritérií kvality výuky u skupiny jako celku a u
mužů.",
address="Magnanimitas",
booktitle="QUAERE 2020",
chapter="165597",
doi="https://doi.org/10.33543/q.2020.10",
howpublished="online",
institution="Magnanimitas",
year="2020",
month="june",
pages="574--582",
publisher="Magnanimitas"
}