Detail publikace

Kolorimetrické posuzování míry degradace alkalicky aktivovaných materiálů

BÍLEK, V. HRUBÝ, P. HAJZLER, J. KALINA, L. PAZDERA, L. TOPOLÁŘ, L.

Originální název

Kolorimetrické posuzování míry degradace alkalicky aktivovaných materiálů

Český název

Kolorimetrické posuzování míry degradace alkalicky aktivovaných materiálů

Typ

přednáška

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V této vyzvané přednáčce byly v rámci semináře Nedestruktivní metody v technických vědách diskutovány možnosti použití acidobazického indikátoru fenolftaleinu pro posuzování míry degradace materiálů na bázi alkalicky aktivované strusky, a to zejména z pohledu vyhodnocení tloušťky vrstvy vzorku, kde došlo ke snížení pH pod hodnotu probližně 8, tedy která se po nanesení roztoku feloftaleinu nezbarví do růžova.

Český abstrakt

V této vyzvané přednáčce byly v rámci semináře Nedestruktivní metody v technických vědách diskutovány možnosti použití acidobazického indikátoru fenolftaleinu pro posuzování míry degradace materiálů na bázi alkalicky aktivované strusky, a to zejména z pohledu vyhodnocení tloušťky vrstvy vzorku, kde došlo ke snížení pH pod hodnotu probližně 8, tedy která se po nanesení roztoku feloftaleinu nezbarví do růžova.

Klíčová slova

alkalicky aktivovaná struska, degradace, fenolftalein

Vydáno

05.12.2019

Dokumenty

BibTex


@misc{BUT160803,
  author="Vlastimil {Bílek} and Petr {Hrubý} and Jan {Hajzler} and Lukáš {Kalina} and Luboš {Pazdera} and Libor {Topolář}",
  title="Kolorimetrické posuzování míry degradace alkalicky aktivovaných materiálů",
  annote="V této vyzvané přednáčce byly v rámci semináře Nedestruktivní metody v technických vědách diskutovány možnosti použití acidobazického indikátoru fenolftaleinu pro posuzování míry degradace materiálů na bázi alkalicky aktivované strusky, a to zejména z pohledu vyhodnocení tloušťky vrstvy vzorku, kde došlo ke snížení pH pod hodnotu probližně 8, tedy která se po nanesení roztoku feloftaleinu nezbarví do růžova.",
  chapter="160803",
  year="2019",
  month="december",
  type="lecture"
}