Detail publikace
Přínos společenskovědních předmětů na technické univerzitě jako kvalita výuky
LINDR, J.
Originální název
Přínos společenskovědních předmětů na technické univerzitě jako kvalita výuky
Český název
Přínos společenskovědních předmětů na technické univerzitě jako kvalita výuky
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V současnosti vzrůstá potřeba všestranného rozvoje ve vzdělávání studentů. Cestou k naplnění tohoto konceptu je zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek se zaměřuje na zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů pro studenty. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení všeobecných předmětů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven odbornými a všeobecnými klíčovými kompetencemi pro profesní a lidský rozvoj. Příspěvek hledá spojitost mezi kvalitou výuky a přínosem předmětů pro studenty. Případová studie vychází z charakteristik kvality výuky. Navrhuje, rozpracovává a vyhodnocuje kritéria sloužící k posouzení kvality výuky ve vazbě na přínos předmětů. Uvádí přehled nejvýznamnějších kritérií, která ovlivňují vnímání přínosu, např. motivace, potřebnost pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, pěstování intelektuálních dovedností, potřebnost pro techniky aj. Snaží se postihnout vzájemnou souvislost mezi kritérii. Průzkum zjistil, že studenti vítají ty předměty, u kterých cítí těsnější propojení s odbornou specializací. Společenskovědní předměty v kurikulu technické univerzity tvoří nedílnou součást humanizace technického prostředí a přispívají ke kultivaci studentů.
Český abstrakt
V současnosti vzrůstá potřeba všestranného rozvoje ve vzdělávání studentů. Cestou k naplnění tohoto konceptu je zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek se zaměřuje na zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů pro studenty. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení všeobecných předmětů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven odbornými a všeobecnými klíčovými kompetencemi pro profesní a lidský rozvoj. Příspěvek hledá spojitost mezi kvalitou výuky a přínosem předmětů pro studenty. Případová studie vychází z charakteristik kvality výuky. Navrhuje, rozpracovává a vyhodnocuje kritéria sloužící k posouzení kvality výuky ve vazbě na přínos předmětů. Uvádí přehled nejvýznamnějších kritérií, která ovlivňují vnímání přínosu, např. motivace, potřebnost pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, pěstování intelektuálních dovedností, potřebnost pro techniky aj. Snaží se postihnout vzájemnou souvislost mezi kritérii. Průzkum zjistil, že studenti vítají ty předměty, u kterých cítí těsnější propojení s odbornou specializací. Společenskovědní předměty v kurikulu technické univerzity tvoří nedílnou součást humanizace technického prostředí a přispívají ke kultivaci studentů.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, všeobecnost a odbornost, kritéria kvality výuky, přínos předmětu, zpětnovazební dotazník, statistické zpracování
Vydáno
14.09.2018
Nakladatel
Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně
Místo
Brno
ISSN
1805-8868
Periodikum
Lifelong learning - celoživotní vzdělávání
Ročník
8
Číslo
2
Stát
CZ
Strany od
8
Strany do
34
Strany počet
27
URL
Dokumenty
BibTex
@article{BUT151318,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Přínos společenskovědních předmětů na technické univerzitě jako kvalita výuky",
annote="V současnosti vzrůstá potřeba všestranného rozvoje ve vzdělávání studentů. Cestou k naplnění tohoto konceptu je zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek se zaměřuje na zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů pro studenty. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení všeobecných předmětů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven odbornými a všeobecnými klíčovými kompetencemi pro profesní a lidský rozvoj. Příspěvek hledá spojitost mezi kvalitou výuky a přínosem předmětů pro studenty. Případová studie vychází z charakteristik kvality výuky. Navrhuje, rozpracovává a vyhodnocuje kritéria sloužící k posouzení kvality výuky ve vazbě na přínos předmětů. Uvádí přehled nejvýznamnějších kritérií, která ovlivňují vnímání přínosu, např. motivace, potřebnost pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, pěstování intelektuálních dovedností, potřebnost pro techniky aj. Snaží se postihnout vzájemnou souvislost mezi kritérii. Průzkum zjistil, že studenti vítají ty předměty, u kterých cítí těsnější propojení s odbornou specializací. Společenskovědní předměty v kurikulu technické univerzity tvoří nedílnou součást humanizace technického prostředí a přispívají ke kultivaci studentů.",
address="Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně",
chapter="151318",
doi="10.11118/lifele201808028",
howpublished="online",
institution="Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně",
number="2",
volume="8",
year="2018",
month="september",
pages="8--34",
publisher="Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně",
type="journal article - other"
}