Detail publikace
Význam a přínos všeobecného vzdělávání pro všestranný rozvoj absolventů technické univerzity
LINDR, J.
Originální název
Význam a přínos všeobecného vzdělávání pro všestranný rozvoj absolventů technické univerzity
Český název
Význam a přínos všeobecného vzdělávání pro všestranný rozvoj absolventů technické univerzity
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Profil absolventa technické vysoké školy hovoří o všestranné kultivaci studentů. V teoretické části se příspěvek zamýšlí nad významem výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě, obhajuje důležitost všestranného rozvoje studentů. V praktické části uvádí empirickou studii o vnímání přínosu výuky vybraného společenskovědního předmětu Prezentační dovednosti pro studenty. Zpětnovazebně hodnotí kvalitu výuky. K posouzení jsou navržena kritéria jako např. potřebnost pro budoucí práci, zajímavost, intelektuální obohacení, modernost aj., ke kterým se studenti vyjadřují. Výpovědi studentů jsou statisticky zpracovány jako celek a dále rozčleněny na podskupiny dle vnímání přínosu předmětu. Studenti pozitivně hodnotí intelektuální obohacení a potřebnost pro osobní rozvoj. Mají rádi, když je výuka zajímavá. Významnou roli hraje osobnost učitele a jeho vliv na průběh vyučovacího procesu. Nemodernost výuky a malá komunikativnost ve výuce je hodnocena negativně. V průzkumu jsou vyhodnoceny souvislosti mezi přínosem a jednotlivými kritérii.
Český abstrakt
Profil absolventa technické vysoké školy hovoří o všestranné kultivaci studentů. V teoretické části se příspěvek zamýšlí nad významem výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě, obhajuje důležitost všestranného rozvoje studentů. V praktické části uvádí empirickou studii o vnímání přínosu výuky vybraného společenskovědního předmětu Prezentační dovednosti pro studenty. Zpětnovazebně hodnotí kvalitu výuky. K posouzení jsou navržena kritéria jako např. potřebnost pro budoucí práci, zajímavost, intelektuální obohacení, modernost aj., ke kterým se studenti vyjadřují. Výpovědi studentů jsou statisticky zpracovány jako celek a dále rozčleněny na podskupiny dle vnímání přínosu předmětu. Studenti pozitivně hodnotí intelektuální obohacení a potřebnost pro osobní rozvoj. Mají rádi, když je výuka zajímavá. Významnou roli hraje osobnost učitele a jeho vliv na průběh vyučovacího procesu. Nemodernost výuky a malá komunikativnost ve výuce je hodnocena negativně. V průzkumu jsou vyhodnoceny souvislosti mezi přínosem a jednotlivými kritérii.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, všeobecnost a odbornost, všestranný rozvoj, přínos předmětu, kritéria kvality výuky, statistické zpracování
Vydáno
07.09.2018
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-7509-569-5
Kniha
ICOLLE 2018
Číslo vydání
1
Strany od
180
Strany do
192
Strany počet
13
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT151313,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Význam a přínos všeobecného vzdělávání pro všestranný rozvoj absolventů technické univerzity",
annote="Profil absolventa technické vysoké školy hovoří o všestranné kultivaci studentů. V teoretické části se příspěvek zamýšlí nad významem výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě, obhajuje důležitost všestranného rozvoje studentů. V praktické části uvádí empirickou studii o vnímání přínosu výuky vybraného společenskovědního předmětu Prezentační dovednosti pro studenty. Zpětnovazebně hodnotí kvalitu výuky. K posouzení jsou navržena kritéria jako např. potřebnost pro budoucí práci, zajímavost, intelektuální obohacení, modernost aj., ke kterým se studenti vyjadřují. Výpovědi studentů jsou statisticky zpracovány jako celek a dále rozčleněny na podskupiny dle vnímání přínosu předmětu. Studenti pozitivně hodnotí intelektuální obohacení a potřebnost pro osobní rozvoj. Mají rádi, když je výuka zajímavá. Významnou roli hraje osobnost učitele a jeho vliv na průběh vyučovacího procesu. Nemodernost výuky a malá komunikativnost ve výuce je hodnocena negativně. V průzkumu jsou vyhodnoceny souvislosti mezi přínosem a jednotlivými kritérii.",
address="Mendelova univerzita v Brně",
booktitle="ICOLLE 2018",
chapter="151313",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Mendelova univerzita v Brně",
year="2018",
month="september",
pages="180--192",
publisher="Mendelova univerzita v Brně",
type="conference paper"
}