Detail publikace
Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe
LINDR, J.
Originální název
Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe
Český název
Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe
Typ
abstrakt
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Univerzalita vzdělání absolventů zvyšuje jejich úspěšnou uplatnitelnost v praxi. Požadavky na absolventy společně s nároky na flexibilitu ukazují, že pouze odbornost nestačí. U absolventů technického studia je třeba více rozvíjet soft skills a dbát na osvojení klíčových kompetencí, aby byl absolvent v praxi odborně zdatný a všestranně úspěšný. K tomu napomáhá zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek teoreticky zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělání u techniků. V průzkumné části příspěvek analyzuje přínos vybraných společenskovědních předmětů Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Sociologie na technické univerzitě, jak ho vidí sami studenti. Rozebírá faktory, které přínos ovlivňují, např. potřebnost pro budoucí práci, modernost výuky, intelektuální stimulace aj. Ukazuje se, že studenti oceňují, když výuka společenskovědních předmětů studenty rozvíjí a má těsnější propojení se studovaným oborem a praxí. Transdisciplinarita charakterizuje vzdělávání napomáhající úspěšnému začlenění absolventů do praxe.
Český abstrakt
Univerzalita vzdělání absolventů zvyšuje jejich úspěšnou uplatnitelnost v praxi. Požadavky na absolventy společně s nároky na flexibilitu ukazují, že pouze odbornost nestačí. U absolventů technického studia je třeba více rozvíjet soft skills a dbát na osvojení klíčových kompetencí, aby byl absolvent v praxi odborně zdatný a všestranně úspěšný. K tomu napomáhá zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek teoreticky zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělání u techniků. V průzkumné části příspěvek analyzuje přínos vybraných společenskovědních předmětů Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Sociologie na technické univerzitě, jak ho vidí sami studenti. Rozebírá faktory, které přínos ovlivňují, např. potřebnost pro budoucí práci, modernost výuky, intelektuální stimulace aj. Ukazuje se, že studenti oceňují, když výuka společenskovědních předmětů studenty rozvíjí a má těsnější propojení se studovaným oborem a praxí. Transdisciplinarita charakterizuje vzdělávání napomáhající úspěšnému začlenění absolventů do praxe.
Klíčová slova
Všestranný rozvoj absolventů, společenskovědní předměty, faktory kvality výuky, přínos předmětů
Vydáno
25.06.2018
Nakladatel
TU Košice
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-3407-3
Kniha
Edukácia pre globálny trh práce
Číslo vydání
1
Strany od
32
Strany do
33
Strany počet
2
Dokumenty
BibTex
@misc{BUT151312,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe",
annote="Univerzalita vzdělání absolventů zvyšuje jejich úspěšnou uplatnitelnost v praxi. Požadavky na absolventy společně s nároky na flexibilitu ukazují, že pouze odbornost nestačí. U absolventů technického studia je třeba více rozvíjet soft skills a dbát na osvojení klíčových kompetencí, aby byl absolvent v praxi odborně zdatný a všestranně úspěšný. K tomu napomáhá zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek teoreticky zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělání u techniků. V průzkumné části příspěvek analyzuje přínos vybraných společenskovědních předmětů Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Sociologie na technické univerzitě, jak ho vidí sami studenti. Rozebírá faktory, které přínos ovlivňují, např. potřebnost pro budoucí práci, modernost výuky, intelektuální stimulace aj. Ukazuje se, že studenti oceňují, když výuka společenskovědních předmětů studenty rozvíjí a má těsnější propojení se studovaným oborem a praxí. Transdisciplinarita charakterizuje vzdělávání napomáhající úspěšnému začlenění absolventů do praxe.
",
address="TU Košice",
booktitle="Edukácia pre globálny trh práce",
chapter="151312",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TU Košice",
year="2018",
month="june",
pages="32--33",
publisher="TU Košice",
type="abstract"
}