Detail publikace
Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe
LINDR, J.
Originální název
Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe
Český název
Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Univerzalita vzdělání absolventů zvyšuje jejich úspěšnou uplatnitelnost v praxi. Požadavky na absolventy společně s nároky na flexibilitu ukazují, že pouze odbornost nestačí. U absolventů technického studia je třeba více rozvíjet soft skills a dbát na osvojení klíčových kompetencí, aby byl absolvent v praxi odborně zdatný a všestranně úspěšný. K tomu napomáhá zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek teoreticky zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělání u techniků. Technické vzdělávání studentů je viděno jako životní cesta otevřená novým poznatkům, zkušenostem a kreativním dovednostem. Přestože společenskovědní předměty mají v akademických plánech technických univerzit doplňující funkci, tato výuka je potřebná a přínosná. V průzkumné části příspěvek analyzuje přínos vybraných společenskovědních předmětů Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Inženýrská pedagogika na technické univerzitě, jak ho vidí sami studenti. Rozebírá faktory, které přínos ovlivňují, např. potřebnost pro budoucí práci, modernost výuky, intelektuální stimulace, využití znalostí aj. Příspěvek hledá spojitost mezi přínosem a faktory, posuzuje a statisticky vyhodnocuje jejich vzájemnou souvislost. Ukazuje se, že studenti oceňují, když výuka společenskovědních předmětů studenty posunuje v rozvoji a má těsnější propojení se studovaným oborem a praxí. Naopak méně příznivě studenti vnímají, pokud výuka nevede k intelektuální stimulaci, je zastaralá a chybí využití poznatků v praxi. Z toho plyne volání po inovaci a modernizaci vzdělávacích obsahů napomáhající úspěšnému začlenění absolventů do praxe.
Český abstrakt
Univerzalita vzdělání absolventů zvyšuje jejich úspěšnou uplatnitelnost v praxi. Požadavky na absolventy společně s nároky na flexibilitu ukazují, že pouze odbornost nestačí. U absolventů technického studia je třeba více rozvíjet soft skills a dbát na osvojení klíčových kompetencí, aby byl absolvent v praxi odborně zdatný a všestranně úspěšný. K tomu napomáhá zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek teoreticky zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělání u techniků. Technické vzdělávání studentů je viděno jako životní cesta otevřená novým poznatkům, zkušenostem a kreativním dovednostem. Přestože společenskovědní předměty mají v akademických plánech technických univerzit doplňující funkci, tato výuka je potřebná a přínosná. V průzkumné části příspěvek analyzuje přínos vybraných společenskovědních předmětů Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Inženýrská pedagogika na technické univerzitě, jak ho vidí sami studenti. Rozebírá faktory, které přínos ovlivňují, např. potřebnost pro budoucí práci, modernost výuky, intelektuální stimulace, využití znalostí aj. Příspěvek hledá spojitost mezi přínosem a faktory, posuzuje a statisticky vyhodnocuje jejich vzájemnou souvislost. Ukazuje se, že studenti oceňují, když výuka společenskovědních předmětů studenty posunuje v rozvoji a má těsnější propojení se studovaným oborem a praxí. Naopak méně příznivě studenti vnímají, pokud výuka nevede k intelektuální stimulaci, je zastaralá a chybí využití poznatků v praxi. Z toho plyne volání po inovaci a modernizaci vzdělávacích obsahů napomáhající úspěšnému začlenění absolventů do praxe.
Klíčová slova
Všestranný rozvoj absolventů, společenskovědní předměty, faktory kvality výuky, přínos předmětů, statistické vyhodnocení
Vydáno
25.06.2018
Nakladatel
TUKE
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-2739-6
Kniha
Sociálne a psychologické aspekty globálneho trhu práce
Číslo vydání
1
Strany od
298
Strany do
303
Strany počet
6
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT150084,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Význam společenskovědních předmětů pro úspěšnější začlenění absolventů do praxe",
annote="Univerzalita vzdělání absolventů zvyšuje jejich úspěšnou uplatnitelnost v praxi. Požadavky na absolventy společně s nároky na flexibilitu ukazují, že pouze odbornost nestačí. U absolventů technického studia je třeba více rozvíjet soft skills a dbát na osvojení klíčových kompetencí, aby byl absolvent v praxi odborně zdatný a všestranně úspěšný. K tomu napomáhá zařazení společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Příspěvek teoreticky zdůvodňuje nutnost všeobecného vzdělání u techniků. Technické vzdělávání studentů je viděno jako životní cesta otevřená novým poznatkům, zkušenostem a kreativním dovednostem. Přestože společenskovědní předměty mají v akademických plánech technických univerzit doplňující funkci, tato výuka je potřebná a přínosná. V průzkumné části příspěvek analyzuje přínos vybraných společenskovědních předmětů Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Inženýrská pedagogika na technické univerzitě, jak ho vidí sami studenti. Rozebírá faktory, které přínos ovlivňují, např. potřebnost pro budoucí práci, modernost výuky, intelektuální stimulace, využití znalostí aj. Příspěvek hledá spojitost mezi přínosem a faktory, posuzuje a statisticky vyhodnocuje jejich vzájemnou souvislost. Ukazuje se, že studenti oceňují, když výuka společenskovědních předmětů studenty posunuje v rozvoji a má těsnější propojení se studovaným oborem a praxí. Naopak méně příznivě studenti vnímají, pokud výuka nevede k intelektuální stimulaci, je zastaralá a chybí využití poznatků v praxi. Z toho plyne volání po inovaci a modernizaci vzdělávacích obsahů napomáhající úspěšnému začlenění absolventů do praxe.",
address="TUKE",
booktitle="Sociálne a psychologické aspekty globálneho trhu práce",
chapter="150084",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TUKE",
year="2018",
month="june",
pages="298--303",
publisher="TUKE",
type="conference paper"
}