Detail publikace
Analýza postojů studentů k výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
LINDR, J.
Originální název
Analýza postojů studentů k výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Český název
Analýza postojů studentů k výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V současnosti vzrůstá potřeba všeobecného vzdělání absolventů vysokých škol pro úspěšné profesní uplatnění. Proto je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení společenskovědních předmětů a soft skills do akademických plánů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven všemi potřebnými klíčovými kompetencemi. Příspěvek se zaměřuje na zpětnovazební hodnocení přínosu vybraného společenskovědního předmětu Etika v podnikání, jak ho vidí sami studenti. Hledá spojitost mezi realizací výuky a přínosem. Analyzuje kritéria, která přínos ovlivňují, např. intelektuální stimulace, praktičnost, aktuálnost témat, rozvoj osobnosti aj. Pomocí statistického zpracování údajů z dotazníků se snaží najít významnost kritérií podmiňujících přínos předmětu pro studenty. Společenskovědní předměty na technické univerzitě přispívají k všeobecnému vzdělávání studentů.
Český abstrakt
V současnosti vzrůstá potřeba všeobecného vzdělání absolventů vysokých škol pro úspěšné profesní uplatnění. Proto je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení společenskovědních předmětů a soft skills do akademických plánů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven všemi potřebnými klíčovými kompetencemi. Příspěvek se zaměřuje na zpětnovazební hodnocení přínosu vybraného společenskovědního předmětu Etika v podnikání, jak ho vidí sami studenti. Hledá spojitost mezi realizací výuky a přínosem. Analyzuje kritéria, která přínos ovlivňují, např. intelektuální stimulace, praktičnost, aktuálnost témat, rozvoj osobnosti aj. Pomocí statistického zpracování údajů z dotazníků se snaží najít významnost kritérií podmiňujících přínos předmětu pro studenty. Společenskovědní předměty na technické univerzitě přispívají k všeobecnému vzdělávání studentů.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, etika v podnikání, zpětnovazební hodnocení, dotazník, dichotomie všeobecnosti a odbornosti, faktory kvality výuky, statistické zpracování
Vydáno
02.07.2018
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-26-9
Kniha
QUAERE 2018
Číslo vydání
1
Strany od
824
Strany do
831
Strany počet
8
URL
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT150082,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Analýza postojů studentů k výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě",
annote="V současnosti vzrůstá potřeba všeobecného vzdělání absolventů vysokých škol pro úspěšné profesní uplatnění. Proto je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů. Teoretická východiska zdůvodňují nutnost zařazení společenskovědních předmětů a soft skills do akademických plánů na technické univerzitě, aby byl absolvent vybaven všemi potřebnými klíčovými kompetencemi. Příspěvek se zaměřuje na zpětnovazební hodnocení přínosu vybraného společenskovědního předmětu Etika v podnikání, jak ho vidí sami studenti. Hledá spojitost mezi realizací výuky a přínosem. Analyzuje kritéria, která přínos ovlivňují, např. intelektuální stimulace, praktičnost, aktuálnost témat, rozvoj osobnosti aj. Pomocí statistického zpracování údajů z dotazníků se snaží najít významnost kritérií podmiňujících přínos předmětu pro studenty. Společenskovědní předměty na technické univerzitě přispívají k všeobecnému vzdělávání studentů.",
address="Magnanimitas",
booktitle="QUAERE 2018",
chapter="150082",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Magnanimitas",
year="2018",
month="july",
pages="824--831",
publisher="Magnanimitas",
type="conference paper"
}