Detail publikace
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi
LINDR, J.
Originální název
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi
Český název
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Profil absolventa vysoké školy mluví o odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí uplatnění absolventů. Zkušenosti z praxe, požadavky na rozvoj absolventů a nároky na flexibilitu uplatnění na pracovním trhu ukazují, že pouze odbornost nestačí. Absolvent technického studia musí být vybaven z vysoké školy všemi potřebnými odbornými a všeobecnými znalostmi, které využije v pracovním životě. Vzrůstá potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje osobnosti. Velkou roli hraje propojení teorie s praxí a socioprofesní analýza všech kompetencí užitečných pro praxi. Na technických univerzitách roste snaha o všestranný rozvoj studentů a o tematickou provázanost společenskovědních předmětů s odborným studiem. Příspěvek uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědních předmětů studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos předmětu ovlivňují. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem, zajímavost předmětu aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů.
Český abstrakt
Profil absolventa vysoké školy mluví o odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí uplatnění absolventů. Zkušenosti z praxe, požadavky na rozvoj absolventů a nároky na flexibilitu uplatnění na pracovním trhu ukazují, že pouze odbornost nestačí. Absolvent technického studia musí být vybaven z vysoké školy všemi potřebnými odbornými a všeobecnými znalostmi, které využije v pracovním životě. Vzrůstá potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje osobnosti. Velkou roli hraje propojení teorie s praxí a socioprofesní analýza všech kompetencí užitečných pro praxi. Na technických univerzitách roste snaha o všestranný rozvoj studentů a o tematickou provázanost společenskovědních předmětů s odborným studiem. Příspěvek uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědních předmětů studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos předmětu ovlivňují. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem, zajímavost předmětu aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů.
Klíčová slova
Všestranný rozvoj absolventů, společenskovědní předměty, humanizace akademického prostředí, přínos společenskovědních předmětů, statistické vyhodnocení
Vydáno
11.12.2017
Nakladatel
TU Košice
Místo
Košice
ISBN
978-80-553-2866-9
Kniha
Genéza vývoja profilu študenta pre potreby globálneho trhu práce
Číslo vydání
1
Strany od
170
Strany do
174
Strany počet
5
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT143874,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi",
annote="Profil absolventa vysoké školy mluví o odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí uplatnění absolventů. Zkušenosti z praxe, požadavky na rozvoj absolventů a nároky na flexibilitu uplatnění na pracovním trhu ukazují, že pouze odbornost nestačí. Absolvent technického studia musí být vybaven z vysoké školy všemi potřebnými odbornými a všeobecnými znalostmi, které využije v pracovním životě. Vzrůstá potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje osobnosti. Velkou roli hraje propojení teorie s praxí a socioprofesní analýza všech kompetencí užitečných pro praxi. Na technických univerzitách roste snaha o všestranný rozvoj studentů a o tematickou provázanost společenskovědních předmětů s odborným studiem. Příspěvek uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědních předmětů studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos předmětu ovlivňují. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem, zajímavost předmětu aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů.",
address="TU Košice",
booktitle="Genéza vývoja profilu študenta pre potreby globálneho trhu práce",
chapter="143874",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TU Košice",
year="2017",
month="december",
pages="170--174",
publisher="TU Košice",
type="conference paper"
}