Detail publikace

Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání

LINDR, J.

Originální název

Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání

Anglický název

Assessment of contribution of social science teaching in technical university education

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

V současné době roste potřeba všestranného vzdělávání. To se odráží v koncepci akademických plánů na technických univerzitách. Praxe požaduje absolventa, který je vybaven odbornými a všeobecnými znalostmi, včetně soft skills. K tomu slouží výuka společenskovědních předmětů mající za cíl vychovat všestranně vzdělaného absolventa, který se úspěšně zařadí do praxe. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na vybrané technické univerzitě. Zkoumá přínos výuky a faktory, které ho ovlivňují z pohledu studentů. Opírá se o zpětnovazební hodnocení a o výpovědi studentů, jak výuku vnímají. Je hodnocena významnost jednotlivých faktorů a vzájemné kombinace, které spolu mohou souviset. Příspěvek má retrospektivní charakter a pohled na rozvoj výuky společenskovědních předmětů do budoucna.

Anglický abstrakt

Nowadays the need for general education is growing. This is reflected in the concept of academic plans at technical universities. Praxis requires a graduate who has professional and general knowledge including soft skills. For this purpose there is social science teaching with the aim to educate a broadly educated graduate who is going to be successfully incorporated into praxis. The paper looks at experience of social science teaching at a selected technical university. It also explores benefits of education and the factors that have an influence to it from the students‘ perspective. It relies on feedback evaluation and students’ answers from the questionnaire how they look at teaching. There is evaluated the significance of factors and mutual combinations that may be linked together. Due to this the paper obtains a retrospective character in experience and a new view of how to improve further school development in the future.

Klíčová slova

Společenskovědní předměty, zpětnovazební hodnocení, dichotomie všeobecnosti a odbornosti, přínos předmětů, statistické zpracování

Klíčová slova v angličtině

Social science subjects, feedback evaluation, dichotomy of expertise and generality, contribution of subjects, statistical proceedings

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

14. 12. 2017

Nakladatel

STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-4758-5

Kniha

Spoločenske vedy a humanizácia technického univerzitného vzdelávania

Číslo edice

1

Strany od

56

Strany do

62

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT143872,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání",
  booktitle="Spoločenske vedy a humanizácia technického univerzitného vzdelávania",
  year="2017",
  number="1",
  pages="56--62",
  publisher="STU Bratislava",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-4758-5"
}