Detail publikace
Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání
LINDR, J.
Originální název
Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání
Český název
Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V současné době roste potřeba všestranného vzdělávání. To se odráží v koncepci akademických plánů na technických univerzitách. Praxe požaduje absolventa, který je vybaven odbornými a všeobecnými znalostmi, včetně soft skills. K tomu slouží výuka společenskovědních předmětů mající za cíl vychovat všestranně vzdělaného absolventa, který se úspěšně zařadí do praxe. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na vybrané technické univerzitě. Zkoumá přínos výuky a faktory, které ho ovlivňují z pohledu studentů. Opírá se o zpětnovazební hodnocení a o výpovědi studentů, jak výuku vnímají. Je hodnocena významnost jednotlivých faktorů a vzájemné kombinace, které spolu mohou souviset. Příspěvek má retrospektivní charakter a pohled na rozvoj výuky společenskovědních předmětů do budoucna.
Český abstrakt
V současné době roste potřeba všestranného vzdělávání. To se odráží v koncepci akademických plánů na technických univerzitách. Praxe požaduje absolventa, který je vybaven odbornými a všeobecnými znalostmi, včetně soft skills. K tomu slouží výuka společenskovědních předmětů mající za cíl vychovat všestranně vzdělaného absolventa, který se úspěšně zařadí do praxe. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na vybrané technické univerzitě. Zkoumá přínos výuky a faktory, které ho ovlivňují z pohledu studentů. Opírá se o zpětnovazební hodnocení a o výpovědi studentů, jak výuku vnímají. Je hodnocena významnost jednotlivých faktorů a vzájemné kombinace, které spolu mohou souviset. Příspěvek má retrospektivní charakter a pohled na rozvoj výuky společenskovědních předmětů do budoucna.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, zpětnovazební hodnocení, dichotomie všeobecnosti a odbornosti, přínos předmětů, statistické zpracování
Vydáno
14.12.2017
Nakladatel
STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4758-5
Kniha
Spoločenske vedy a humanizácia technického univerzitného vzdelávania
Číslo vydání
1
Strany od
56
Strany do
62
Strany počet
7
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT143872,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání",
annote="V současné době roste potřeba všestranného vzdělávání. To se odráží v koncepci akademických plánů na technických univerzitách. Praxe požaduje absolventa, který je vybaven odbornými a všeobecnými znalostmi, včetně soft skills. K tomu slouží výuka společenskovědních předmětů mající za cíl vychovat všestranně vzdělaného absolventa, který se úspěšně zařadí do praxe. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na vybrané technické univerzitě. Zkoumá přínos výuky a faktory, které ho ovlivňují z pohledu studentů. Opírá se o zpětnovazební hodnocení a o výpovědi studentů, jak výuku vnímají. Je hodnocena významnost jednotlivých faktorů a vzájemné kombinace, které spolu mohou souviset. Příspěvek má retrospektivní charakter a pohled na rozvoj výuky společenskovědních předmětů do budoucna.",
address="STU Bratislava",
booktitle="Spoločenske vedy a humanizácia technického univerzitného vzdelávania",
chapter="143872",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="STU Bratislava",
year="2017",
month="december",
pages="56--62",
publisher="STU Bratislava",
type="conference paper"
}