Detail publikace
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě
LINDR, J.
Originální název
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Český název
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Profil absolventa technické vysoké školy mluví o dosažení odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí profesní uplatnění. K tomu je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů v akademických plánech na nehumanitní univerzitě, která napomáhá kultivaci studentů. Příspěvek se zamýšlí nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě VUT v Brně. Uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědního předmětu Etika v podnikání samotnými studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos ovlivňují. Příspěvek prezentuje kvantifikované výsledky přínosu. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů
Český abstrakt
Profil absolventa technické vysoké školy mluví o dosažení odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí profesní uplatnění. K tomu je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů v akademických plánech na nehumanitní univerzitě, která napomáhá kultivaci studentů. Příspěvek se zamýšlí nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě VUT v Brně. Uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědního předmětu Etika v podnikání samotnými studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos ovlivňují. Příspěvek prezentuje kvantifikované výsledky přínosu. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů
Klíčová slova
společenskovědní předměty, všeobecnost a odbornost, humanizace technického vzdělávání, všestranný rozvoj, přínos předmětu, hodnocení kvality výuky, faktory přínosu, statistické zpracování
Vydáno
12.09.2017
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Místo
Křtiny
ISBN
978-80-7509-503-9
Kniha
ICOLLE 2017
Číslo vydání
1
Strany od
159
Strany do
172
Strany počet
13
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT139402,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě",
annote="Profil absolventa technické vysoké školy mluví o dosažení odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí profesní uplatnění. K tomu je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů v akademických plánech na nehumanitní univerzitě, která napomáhá kultivaci studentů. Příspěvek se zamýšlí nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě VUT v Brně. Uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědního předmětu Etika v podnikání samotnými studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos ovlivňují. Příspěvek prezentuje kvantifikované výsledky přínosu. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů",
address="Mendelova univerzita v Brně",
booktitle="ICOLLE 2017",
chapter="139402",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Mendelova univerzita v Brně",
year="2017",
month="september",
pages="159--172",
publisher="Mendelova univerzita v Brně",
type="conference paper"
}