Detail publikace
Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání
LINDR, J.
Originální název
Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání
Český název
Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V současné době vzrůstají poţadavky kladené na absolventy vysokých škol. Pro úspěšné začlenění absolventů do praxe se poţaduje plná profesionální připravenost. Roste význam soft skills. Optimální koncept vzdělávání předpokládá, ţe absolvent vysoké školy bude po všech stránkách připravený do praxe. Je třeba modernizovat akademické plány tak, aby reagovaly na měnící se potřeby doby. Jednou z otázek vzdělávání je vyřešení dichotomie mezi všeobecností a odborností cestou humanizace technického vzdělávání. Příspěvek reflektuje teoretické vymezení všestranného rozvoje absolventů. Zamýšlí se nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě technické univerzity v Brně. Prostřednictvím zpětnovazebního hodnocení výuky ukazuje přínos konkrétního společenskovědního předmětu z pohledu studentů. Ukazuje se, ţe studenti vítají zejména ty společenskovědní předměty, které mají těsnější propojení obsahu předmětu s odborným zaměřením studia.
Český abstrakt
V současné době vzrůstají poţadavky kladené na absolventy vysokých škol. Pro úspěšné začlenění absolventů do praxe se poţaduje plná profesionální připravenost. Roste význam soft skills. Optimální koncept vzdělávání předpokládá, ţe absolvent vysoké školy bude po všech stránkách připravený do praxe. Je třeba modernizovat akademické plány tak, aby reagovaly na měnící se potřeby doby. Jednou z otázek vzdělávání je vyřešení dichotomie mezi všeobecností a odborností cestou humanizace technického vzdělávání. Příspěvek reflektuje teoretické vymezení všestranného rozvoje absolventů. Zamýšlí se nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě technické univerzity v Brně. Prostřednictvím zpětnovazebního hodnocení výuky ukazuje přínos konkrétního společenskovědního předmětu z pohledu studentů. Ukazuje se, ţe studenti vítají zejména ty společenskovědní předměty, které mají těsnější propojení obsahu předmětu s odborným zaměřením studia.
Klíčová slova
Všeobecný rozvoj studenta, klíčové kompetence, společenskovědní předměty, kurikulum, modernizace vzdělávání, všeobecnost a odbornost, přínos předmětu
Vydáno
18.09.2016
Nakladatel
TU Košice
Místo
Prešov
ISBN
978-80-553-2598-9
Kniha
Človek - technika - kultúra
Číslo vydání
1
Strany od
22
Strany do
26
Strany počet
5
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT131620,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání",
annote="V současné době vzrůstají poţadavky kladené na absolventy vysokých škol. Pro úspěšné začlenění absolventů do praxe se poţaduje plná profesionální připravenost. Roste význam soft skills. Optimální koncept vzdělávání předpokládá, ţe absolvent vysoké školy bude po všech stránkách připravený do praxe. Je třeba modernizovat akademické plány tak, aby reagovaly na měnící se potřeby doby. Jednou z otázek vzdělávání je vyřešení dichotomie mezi všeobecností a odborností cestou humanizace technického vzdělávání. Příspěvek reflektuje teoretické vymezení všestranného rozvoje absolventů. Zamýšlí se nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě technické univerzity v Brně. Prostřednictvím zpětnovazebního hodnocení výuky ukazuje přínos konkrétního společenskovědního předmětu z pohledu studentů. Ukazuje se, ţe studenti vítají zejména ty společenskovědní předměty, které mají těsnější propojení obsahu předmětu s odborným zaměřením studia.",
address="TU Košice",
booktitle="Človek - technika - kultúra",
chapter="131620",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TU Košice",
year="2016",
month="september",
pages="22--26",
publisher="TU Košice",
type="conference paper"
}