Detail publikace
Všestranný rozvoj absolventů a humanitní vzdělávání na technické univerzitě - cíl, smysl, pojetí a perspektivy
LINDR, J.
Originální název
Všestranný rozvoj absolventů a humanitní vzdělávání na technické univerzitě - cíl, smysl, pojetí a perspektivy
Český název
Všestranný rozvoj absolventů a humanitní vzdělávání na technické univerzitě - cíl, smysl, pojetí a perspektivy
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V současné době roste potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje. Absolvent vysoké školy by měl být vybaven nejen odbornými, ale i všeobecnými klíčovými kompetencemi, např. komunikativními či jazykovými, aby obstál v náročných požadavcích pracovního života. Proto je nutné už na vysokých školách rozvíjet kromě odborné připravenosti též soft skills. Přispívají k humanizaci studijního prostředí a kultivaci studentů. Příspěvek hodnotí zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na technické vysoké škole, které se soft skills věnují. Uvádí jejich přínos pro studenty, sleduje pozitiva i negativa, zdůvodňuje jejich potřebnost, hodnotí dosavadní zkušenosti s výukou a formuluje možné perspektivy vývoje. Zamýšlí se nad cestami, jak zefektivnit a modernizovat výuku společenskovědních předmětů tak, aby naplňovala vyučovací cíle. Hledá optimální proporci mezi odborností a všeobecností.
Český abstrakt
V současné době roste potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje. Absolvent vysoké školy by měl být vybaven nejen odbornými, ale i všeobecnými klíčovými kompetencemi, např. komunikativními či jazykovými, aby obstál v náročných požadavcích pracovního života. Proto je nutné už na vysokých školách rozvíjet kromě odborné připravenosti též soft skills. Přispívají k humanizaci studijního prostředí a kultivaci studentů. Příspěvek hodnotí zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na technické vysoké škole, které se soft skills věnují. Uvádí jejich přínos pro studenty, sleduje pozitiva i negativa, zdůvodňuje jejich potřebnost, hodnotí dosavadní zkušenosti s výukou a formuluje možné perspektivy vývoje. Zamýšlí se nad cestami, jak zefektivnit a modernizovat výuku společenskovědních předmětů tak, aby naplňovala vyučovací cíle. Hledá optimální proporci mezi odborností a všeobecností.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, všeobecný rozvoj, kultivace absolventů, soft skills, vysokoškolské vzdělávání, kurikulum
Vydáno
29.11.2016
Nakladatel
SvF STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4637-3
Kniha
Humanitné vzdelávanie na technických univerzitách
Číslo vydání
1
Strany od
84
Strany do
91
Strany počet
8
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT131615,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Všestranný rozvoj absolventů a humanitní vzdělávání na technické univerzitě - cíl, smysl, pojetí a perspektivy",
annote="V současné době roste potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje. Absolvent vysoké školy by měl být vybaven nejen odbornými, ale i všeobecnými klíčovými kompetencemi, např. komunikativními či jazykovými, aby obstál v náročných požadavcích pracovního života. Proto je nutné už na vysokých školách rozvíjet kromě odborné připravenosti též soft skills. Přispívají k humanizaci studijního prostředí a kultivaci studentů. Příspěvek hodnotí zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na technické vysoké škole, které se soft skills věnují. Uvádí jejich přínos pro studenty, sleduje pozitiva i negativa, zdůvodňuje jejich potřebnost, hodnotí dosavadní zkušenosti s výukou a formuluje možné perspektivy vývoje. Zamýšlí se nad cestami, jak zefektivnit a modernizovat výuku společenskovědních předmětů tak, aby naplňovala vyučovací cíle. Hledá optimální proporci mezi odborností a všeobecností.",
address="SvF STU Bratislava",
booktitle="Humanitné vzdelávanie na technických univerzitách",
chapter="131615",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="SvF STU Bratislava",
year="2016",
month="november",
pages="84--91",
publisher="SvF STU Bratislava",
type="conference paper"
}