Detail publikace

Význam společenskovědních předmětů v rozvoji profesního vzdělávání

LINDR, J.

Originální název

Význam společenskovědních předmětů v rozvoji profesního vzdělávání

Anglický název

The importance of social science subjects in professional education development

Typ

kapitola v knize

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Nalezení optimální podoby vzdělávání na školách a profesního vzdělávání pro odbornou praxi není jednoduché. Moderní doba klade rostoucí požadavky na odborné vzdělání a na osvojení všech klíčových kompetencí, které absolventům umožní se lépe začlenit do profesní praxe i zvládnout osobní život. Všestranný rozvoj zastupují na Stavební fakultě VUT v Brně společenskovědní předměty, které je možné nabídnout i v rámci celoživotního vzdělávání. Příspěvek se zamýšlí nad významem těchto předmětů pro profesní vzdělání. Analyzuje dosavadní zkušenosti s výukou pohledem studentů, kteří se v anonymním dotazníku vyjadřují k přínosu předmětů pro studium i osobní rozvoj. Údaje jsou cenným zjištěním i impulsem pro modernizaci a zkvalitnění výuky do budoucna.

Anglický abstrakt

Finding an optimal form of university education and a professional education for practice is not a simple task. Today the emphasis focuses on increasing the competence of specialised education and also on the acquisition of all key competences that help graduates to incorporate more successfully in the professional practice and to manage more successfully their personal life. A general educational development is represented at the Faculty of Civil Engineering BUT in Brno by social sciences subjects, which can be offered in a long-life learning programme as well. The paper focuses on the importance of these subjects for a professional education. Furthermore, it analyses the existing experience with social sciences subjects teaching with help of student’s view. The students can express their opinions on the importance of the subjects for their studies and for their personal development in an anonymous questionnaire. The gathered data are an important finding and an impulse towards modernisation and efficiency of teaching in the future.

Klíčová slova

Profesní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, kurikulum, klíčové kompetence, všestranný rozvoj, společenskovědní předměty, hodnocení kvality výuky

Klíčová slova v angličtině

Professional education, long-life education, curriculum, key competences, specialised competences, general educational development, social sciences subjects, educational quality evaluation

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

30. 6. 2014

Nakladatel

Mendelova univerzita v Brně

Místo

Brno

ISBN

978-80-7375-918-6

Kniha

Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol

Číslo edice

1

Strany od

127

Strany do

135

Strany počet

9

BibTex

@inbook{BUT121026,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Význam společenskovědních předmětů v rozvoji profesního vzdělávání",
  booktitle="Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol",
  year="2014",
  publisher="Mendelova univerzita v Brně",
  address="Brno",
  edition="1",
  pages="127--135",
  isbn="978-80-7375-918-6"
}