Detail publikace
Společenskovědní vzdělávání v dichotomii s odborným vzděláváním na technické univerzitě
LINDR, J.
Originální název
Společenskovědní vzdělávání v dichotomii s odborným vzděláváním na technické univerzitě
Český název
Společenskovědní vzdělávání v dichotomii s odborným vzděláváním na technické univerzitě
Typ
kapitola v knize
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Dnešní doba klade vysoké nároky. Od absolventů vysoké školy vyžaduje, aby byli plně odborně připraveni na výkon své profese a zároveň byli vybaveni všemi klíčovými kompetencemi pro život. Vzniká potřeba všeobecného i odborného rozvoje studentů. Praktická realizace tohoto ideálu zakládá dichotomii mezi všeobecným a odborným vzděláváním. Na všeobecný rozvoj studentů je na Stavební fakultě VUT v Brně pamatováno zařazením společenskovědních předmětů do vzdělávacích programů. V příspěvku je na základě zpětnovazebního dotazníku zhodnocen přínos dvou vybraných společenskovědních předmětů pro osobní rozvoj studentů. Je provedeno statistické zpracování údajů pro předměty Etika v podnikání a Environmentalistika a stavitelství. Následně jsou rozebírány příčiny zjištěného stavu. Příspěvek tím dostává retrospektivní charakter a nabízí inspirativní vize.
Český abstrakt
Dnešní doba klade vysoké nároky. Od absolventů vysoké školy vyžaduje, aby byli plně odborně připraveni na výkon své profese a zároveň byli vybaveni všemi klíčovými kompetencemi pro život. Vzniká potřeba všeobecného i odborného rozvoje studentů. Praktická realizace tohoto ideálu zakládá dichotomii mezi všeobecným a odborným vzděláváním. Na všeobecný rozvoj studentů je na Stavební fakultě VUT v Brně pamatováno zařazením společenskovědních předmětů do vzdělávacích programů. V příspěvku je na základě zpětnovazebního dotazníku zhodnocen přínos dvou vybraných společenskovědních předmětů pro osobní rozvoj studentů. Je provedeno statistické zpracování údajů pro předměty Etika v podnikání a Environmentalistika a stavitelství. Následně jsou rozebírány příčiny zjištěného stavu. Příspěvek tím dostává retrospektivní charakter a nabízí inspirativní vize.
Klíčová slova
Všeobecnost, odbornost, dichotomie, společenskovědní předměty, přínos předmětu, hodnocení kvality výuky, kurikulum, vzdělávací program
Vydáno
30.06.2015
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-7509-256-4
Kniha
Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí
Edice
Monografie
Číslo vydání
1
Strany od
89
Strany do
95
Strany počet
7
Dokumenty
BibTex
@inbook{BUT121024,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Společenskovědní vzdělávání v dichotomii s odborným vzděláváním na technické univerzitě",
annote="Dnešní doba klade vysoké nároky. Od absolventů vysoké školy vyžaduje, aby byli plně odborně připraveni na výkon své profese a zároveň byli vybaveni všemi klíčovými kompetencemi pro život. Vzniká potřeba všeobecného i odborného rozvoje studentů. Praktická realizace tohoto ideálu zakládá dichotomii mezi všeobecným a odborným vzděláváním. Na všeobecný rozvoj studentů je na Stavební fakultě VUT v Brně pamatováno zařazením společenskovědních předmětů do vzdělávacích programů. V příspěvku je na základě zpětnovazebního dotazníku zhodnocen přínos dvou vybraných společenskovědních předmětů pro osobní rozvoj studentů. Je provedeno statistické zpracování údajů pro předměty Etika v podnikání a Environmentalistika a stavitelství. Následně jsou rozebírány příčiny zjištěného stavu. Příspěvek tím dostává retrospektivní charakter a nabízí inspirativní vize.",
address="Mendelova univerzita v Brně",
booktitle="Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí",
chapter="121024",
edition="Monografie",
howpublished="print",
institution="Mendelova univerzita v Brně",
year="2015",
month="june",
pages="89--95",
publisher="Mendelova univerzita v Brně",
type="book chapter"
}