Detail publikace
Všeobecnost versus odbornost jako pedagogický cíl vzdělávání a výchovy mladých
LINDR, J.
Originální název
Všeobecnost versus odbornost jako pedagogický cíl vzdělávání a výchovy mladých
Český název
Všeobecnost versus odbornost jako pedagogický cíl vzdělávání a výchovy mladých
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Dichotomie všeobecného a odborného vzdělávání je jedním z klíčových problémů současné pedagogiky. Na jedné straně je zdůrazňována potřeba odborně obstát v náročných požadavcích doby, na druhé straně je kladen důraz na všeobecné vzdělávání a schopnost plné flexibility absolventů škol ve všech oblastech života. Nalezení optimálního řešení není jednoduché. Na půdě Stavební fakulty VUT v Brně dostala myšlenka všeobecného rozvoje konkrétní podobu v zařazení společenskovědních předmětů do studijních plánů. Příspěvek se zabývá shrnutím dosavadních zkušeností s výukou společenskovědních předmětů a zhodnocením jejich přínosu pro studenty v jejich odborném i osobní růstu. Snaží se také postřehnout hlavní důvody, které hodnocení ovlivňují, a to zejména pohledem studentů s naznačením cest do budoucna.
Český abstrakt
Dichotomie všeobecného a odborného vzdělávání je jedním z klíčových problémů současné pedagogiky. Na jedné straně je zdůrazňována potřeba odborně obstát v náročných požadavcích doby, na druhé straně je kladen důraz na všeobecné vzdělávání a schopnost plné flexibility absolventů škol ve všech oblastech života. Nalezení optimálního řešení není jednoduché. Na půdě Stavební fakulty VUT v Brně dostala myšlenka všeobecného rozvoje konkrétní podobu v zařazení společenskovědních předmětů do studijních plánů. Příspěvek se zabývá shrnutím dosavadních zkušeností s výukou společenskovědních předmětů a zhodnocením jejich přínosu pro studenty v jejich odborném i osobní růstu. Snaží se také postřehnout hlavní důvody, které hodnocení ovlivňují, a to zejména pohledem studentů s naznačením cest do budoucna.
Klíčová slova
Všeobecné vzdělávání, odborné vzdělávání, kurikulum, studijní plán, společenskovědní předměty, pedagogická evaluace, dichotomie všeobecnosti a odbornosti.
Vydáno
11.12.2015
Nakladatel
FF UP Pardubice
Místo
Pardubice
ISBN
978-80-7395-921-0
Kniha
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství X.
Číslo vydání
1
Strany od
78
Strany do
87
Strany počet
10
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT121022,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Všeobecnost versus odbornost jako pedagogický cíl vzdělávání a výchovy mladých",
annote="Dichotomie všeobecného a odborného vzdělávání je jedním z klíčových problémů současné pedagogiky. Na jedné straně je zdůrazňována potřeba odborně obstát v náročných požadavcích doby, na druhé straně je kladen důraz na všeobecné vzdělávání a schopnost plné flexibility absolventů škol ve všech oblastech života. Nalezení optimálního řešení není jednoduché. Na půdě Stavební fakulty VUT v Brně dostala myšlenka všeobecného rozvoje konkrétní podobu v zařazení společenskovědních předmětů do studijních plánů. Příspěvek se zabývá shrnutím dosavadních zkušeností s výukou společenskovědních předmětů a zhodnocením jejich přínosu pro studenty v jejich odborném i osobní růstu. Snaží se také postřehnout hlavní důvody, které hodnocení ovlivňují, a to zejména pohledem studentů s naznačením cest do budoucna.",
address="FF UP Pardubice",
booktitle="Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství X.",
chapter="121022",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="FF UP Pardubice",
year="2015",
month="december",
pages="78--87",
publisher="FF UP Pardubice",
type="conference paper"
}