Detail publikace

Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence

Bartes František

Originální název

Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence

Anglický název

The modern concept of the concept of Competitive Intelligence

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Příspěvek pojednává o problematice Competitive Intelligence (CI) a současném chápání tohoto pojmu v prostředí našich podniků. Autor toto pojetí považuje za nedostatečné. Důvodem je změna paradigmatu v oblasti řízení a inovací vyvolaná globalizací. V příspěvku upozorňuje na nutnost přechodu k novému pojetí pojmu CI, které by lépe vyhovovalo požadavkům vrcholového vedení podniků v oblasti strategického řízení. Autor ve vymezení svého vlastního pojetí pojmu CI vychází: a) z posouzení názorů předních světových odborníků na CI, které je značně diferencované, b) z rozdílného pojetí samotného pojmu informace. Následně definuje pojem Competitive Intelligence se zaměřením na úkoly, které klade současné podnikatelské prostředí.

Anglický abstrakt

The paper deals with the issue of Competitive Intelligence (CI) and the current understanding of this concept in the environment of our businesses. By this concept considers inadequate. The reason is a change of paradigm in management and innovation-driven globalization. The paper highlights the need for the transition to a new understanding of the concept of CI that would better suit the needs of senior corporate executives in strategic management. By the definition of its own conception of the term CI is based on: a) examined the world's leading experts on the CI, which is highly diversified, b) from a different conception of the very concept of information. Subsequently defines Competitive Intelligence focusing on the challenges posed by the current business environment.

Klíčová slova

competitive intelligence, vymezení pojmu, strategické řízení

Klíčová slova v angličtině

competitive intelligence, definition, strategic management

Autoři

Bartes František

Rok RIV

2015

Vydáno

15. 9. 2015

Nakladatel

Slovenská akadémia manažmentu

Místo

Bratislava, Slovenská republika

ISSN

1337-0510

Periodikum

Manažment podnikania a vecí verejných

Ročník

X.

Číslo

29

Stát

Slovenská republika

Strany od

6

Strany do

16

Strany počet

11

BibTex

@article{BUT119981,
  author="František {Bartes}",
  title="Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence",
  journal="Manažment podnikania a vecí verejných",
  year="2015",
  volume="X.",
  number="29",
  pages="6--16",
  issn="1337-0510"
}