Detail publikace

Úloha společenskovědního vzdělávání v procesu kultivace studentů

LINDR, J.

Originální název

Úloha společenskovědního vzdělávání v procesu kultivace studentů

Anglický název

Role of social science education in process of cultivating students

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

V současné době je kladen velký důraz na všestranný rozvoj absolventů vysokých škol. Děje se tak hlavně proto, že roste potřeba uspět v náročných podmínkách rozvoje společnosti a také proto, že je vyžadována úspěšná integrace do pracovního prostředí. Vzniká otázka, zda univerzity jsou schopny dostatečně připravit své absolventy na flexibilní zapojení do života. Příspěvek se zabývá hodnocením zkušeností s výukou společenskovědních předmětů na Fakultě stavební VUT v Brně z minulých let. Sleduje splnění cílů jednotlivých předmětů, úspěšnost výuky, pochopení významu a přínosu společenských věd pro profesní a osobní rozvoj studentů. S pomocí zpětnovazebního hodnocení z agendy tzv. Hodnocení kvality výuky je provedeno grafické a číselné vyhodnocení získaných dat. Na základě toho je provedena pedagogická evaluace předmětů s ohledem na vizi do budoucnosti.

Anglický abstrakt

At present there is a great emphasis on general development of university graduates. It is mainly because of the increasing need to succeed in challenging conditions of society development, and because of successful integration in the work environment. Therefore it is a question whether universities prepare graduates sufficiently for a flexible involvement in life. The paper deals with the evaluation of experience of social sciences teaching at the Faculty of Civil Engineering BUT from previous years. It monitors the fulfilment of the goals of particular subjects, the success of teaching, understanding the importance and contribution of social sciences to professional and personal development of students. With the results of the feedback survey called Quality teaching evaluation, the graphic and numeric evaluation of the obtained data is carried out. On this basis, the pedagogical evaluation of subjects with a view of the future appears in the final summary.

Klíčová slova

Kurikulum, kurikulární vize, společenskovědní předměty, všeobecně vzdělávací předměty, všeobecnost a odbornost, klíčové kompetence, studijní plán, profil absolventa, inovace

Klíčová slova v angličtině

Curriculum, curricular vision, social science subjects, general education, generality and specialisation, key competences, academic plan, profile of absolvent, innovation

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

25. 11. 2014

Nakladatel

SvF STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-4277-1

Kniha

Prínos spoločenských vied k rozvoju znalostnej spoločnosti

Číslo edice

1

Strany od

79

Strany do

86

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT112926,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Úloha společenskovědního vzdělávání v procesu kultivace studentů",
  booktitle="Prínos spoločenských vied k rozvoju znalostnej spoločnosti",
  year="2014",
  number="1",
  pages="79--86",
  publisher="SvF STU Bratislava",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-4277-1"
}