Detail publikace
Školství na křižovatce dvou paralelních světů
LINDR, J.
Originální název
Školství na křižovatce dvou paralelních světů
Český název
Školství na křižovatce dvou paralelních světů
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Globalizace vyvíjí ve společnosti tlak na profesionalitu, úspěch, jedinečnost, kvalitu a efektivitu. Současná doba mění koncepci a obsah vzdělávání jak s ohledem na dědictví minulosti, tak budoucí vizi rozvoje školství. Na jedné straně je kladen důraz na systém, formalismus, pořádek, disciplínu a dril. Úspěch se měří jako dovednost osvojit si znalosti a také jako schopnost projít systémem tím nejefektivnějším způsobem. Na druhé straně chce vzdělávací systém zvýšit originalitu, kreativitu, flexibilitu, přijímá nové koncepce a inovace. Tím se předpokládá, že absolventi vysokých škol budou moci být všestranně úspěšní v měnících se podmínkách globalizovaného světa. Je možné najít styčné body dvou paralelních koncepcí nebo jsou celkově odlišné? Úvahy o perspektivách pedagogického myšlení a budoucí škole předpokládají porozumění vývojovým tendencím ve společnosti, politice, ekonomice a kultuře.
Český abstrakt
Globalizace vyvíjí ve společnosti tlak na profesionalitu, úspěch, jedinečnost, kvalitu a efektivitu. Současná doba mění koncepci a obsah vzdělávání jak s ohledem na dědictví minulosti, tak budoucí vizi rozvoje školství. Na jedné straně je kladen důraz na systém, formalismus, pořádek, disciplínu a dril. Úspěch se měří jako dovednost osvojit si znalosti a také jako schopnost projít systémem tím nejefektivnějším způsobem. Na druhé straně chce vzdělávací systém zvýšit originalitu, kreativitu, flexibilitu, přijímá nové koncepce a inovace. Tím se předpokládá, že absolventi vysokých škol budou moci být všestranně úspěšní v měnících se podmínkách globalizovaného světa. Je možné najít styčné body dvou paralelních koncepcí nebo jsou celkově odlišné? Úvahy o perspektivách pedagogického myšlení a budoucí škole předpokládají porozumění vývojovým tendencím ve společnosti, politice, ekonomice a kultuře.
Klíčová slova
Kurikulum, kurikulární vize, globalizace, vzdělávací koncepce, inovace ve školství, proměny školy, nové tendence ve vzdělávání.
Vydáno
24.10.2013
Nakladatel
SvF STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4084-5
Kniha
Človek a jeho spoločnosť pod tlakom globalizácie
Strany od
59
Strany do
68
Strany počet
10
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT112796,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Školství na křižovatce dvou paralelních světů",
annote="Globalizace vyvíjí ve společnosti tlak na profesionalitu, úspěch, jedinečnost, kvalitu a efektivitu. Současná doba mění koncepci a obsah vzdělávání jak s ohledem na dědictví minulosti, tak budoucí vizi rozvoje školství. Na jedné straně je kladen důraz na systém, formalismus, pořádek, disciplínu a dril. Úspěch se měří jako dovednost osvojit si znalosti a také jako schopnost projít systémem tím nejefektivnějším způsobem. Na druhé straně chce vzdělávací systém zvýšit originalitu, kreativitu, flexibilitu, přijímá nové koncepce a inovace. Tím se předpokládá, že absolventi vysokých škol budou moci být všestranně úspěšní v měnících se podmínkách globalizovaného světa. Je možné najít styčné body dvou paralelních koncepcí nebo jsou celkově odlišné? Úvahy o perspektivách pedagogického myšlení a budoucí škole předpokládají porozumění vývojovým tendencím ve společnosti, politice, ekonomice a kultuře.",
address="SvF STU Bratislava",
booktitle="Človek a jeho spoločnosť pod tlakom globalizácie",
chapter="112796",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="SvF STU Bratislava",
year="2013",
month="october",
pages="59--68",
publisher="SvF STU Bratislava",
type="conference paper"
}