Detail publikace
K výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
LINDR, J.
Originální název
K výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Český název
K výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Všestranný rozvoj absolventa školy patří mezi velmi diskutované pojmy současné školní pedagogiky. Nalézt optimální rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláním ve vazbě na rozvoj všech klíčových kompetencí není úkolem jednoduchým, obzvláště na půdě odborných škol. Příspěvek hodnotí koncepci zastoupení společenskovědních předmětů jako nástroje všeobecného rozvoje na technické univerzitě. Vychází z teoretické koncepce cílů a obsahové náplně předmětů, ze zkušeností s výukou a z hodnocení kvality výuky pohledem studentů. Zamýšlí se nad inovacemi předmětů tak, aby se úspěšně začlenily do celkové oborové koncepce a přitom důsledně plnily to, co se od nich očekává.
Český abstrakt
Všestranný rozvoj absolventa školy patří mezi velmi diskutované pojmy současné školní pedagogiky. Nalézt optimální rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláním ve vazbě na rozvoj všech klíčových kompetencí není úkolem jednoduchým, obzvláště na půdě odborných škol. Příspěvek hodnotí koncepci zastoupení společenskovědních předmětů jako nástroje všeobecného rozvoje na technické univerzitě. Vychází z teoretické koncepce cílů a obsahové náplně předmětů, ze zkušeností s výukou a z hodnocení kvality výuky pohledem studentů. Zamýšlí se nad inovacemi předmětů tak, aby se úspěšně začlenily do celkové oborové koncepce a přitom důsledně plnily to, co se od nich očekává.
Klíčová slova
Kurikulum, klíčové kompetence, všestranný rozvoj absolventa, studijní plán, společenskovědní předměty, hodnocení kvality výuky.
Vydáno
13.06.2014
Nakladatel
Pf OU Ostrava
Místo
Ostrava
ISBN
978-80-7464-540-2
Kniha
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.
Číslo vydání
1
Strany od
187
Strany do
194
Strany počet
8
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT112791,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="K výuce společenskovědních předmětů na technické univerzitě",
annote="Všestranný rozvoj absolventa školy patří mezi velmi diskutované pojmy současné školní pedagogiky. Nalézt optimální rovnováhu mezi všeobecným a odborným vzděláním ve vazbě na rozvoj všech klíčových kompetencí není úkolem jednoduchým, obzvláště na půdě odborných škol. Příspěvek hodnotí koncepci zastoupení společenskovědních předmětů jako nástroje všeobecného rozvoje na technické univerzitě. Vychází z teoretické koncepce cílů a obsahové náplně předmětů, ze zkušeností s výukou a z hodnocení kvality výuky pohledem studentů. Zamýšlí se nad inovacemi předmětů tak, aby se úspěšně začlenily do celkové oborové koncepce a přitom důsledně plnily to, co se od nich očekává.",
address="Pf OU Ostrava",
booktitle="Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.",
chapter="112791",
howpublished="print",
institution="Pf OU Ostrava",
year="2014",
month="june",
pages="187--194",
publisher="Pf OU Ostrava",
type="conference paper"
}