Detail publikace
Všeobecné vzdělávání jako klíčová kompetence odborného studia?
LINDR, J.
Originální název
Všeobecné vzdělávání jako klíčová kompetence odborného studia?
Český název
Všeobecné vzdělávání jako klíčová kompetence odborného studia?
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Moderní doba klade vysoké nároky. U absolventů je vyžadována plná odborná a všestranná připravenost a schopnost osvojit si všechny klíčové kompetence nezbytné pro úspěšné začlenění do pracovního a osobního života. V praxi se jedná pro školy jedná o obtížný úkol vybavit své absolventy všemi potřebnými znalostmi a dovednostmi. Propojení všeobecných kompetencí s odbornými vytváří dichotomii mezi všeobecností a odborností. Řešení tohoto vnitřního rouzporu vyžaduje nalezení křehké rovnováhy mezi všeobecným a odborným vzděláním v kurikulu vysokých škol, a to zejména technických. Integrace společenskovědních předmětů do učebních osnov fakulty je cesta, jak toho dosáhnout. Tento směr sice vede k úspěchu, ale taktéž s sebou přináší problémy, vize, výzvy a nové myšlenky, jakým způsobem se vydat na cestě k humanizaci, modernizaci a vyšší efektivnosti vzdělávání.
Český abstrakt
Moderní doba klade vysoké nároky. U absolventů je vyžadována plná odborná a všestranná připravenost a schopnost osvojit si všechny klíčové kompetence nezbytné pro úspěšné začlenění do pracovního a osobního života. V praxi se jedná pro školy jedná o obtížný úkol vybavit své absolventy všemi potřebnými znalostmi a dovednostmi. Propojení všeobecných kompetencí s odbornými vytváří dichotomii mezi všeobecností a odborností. Řešení tohoto vnitřního rouzporu vyžaduje nalezení křehké rovnováhy mezi všeobecným a odborným vzděláním v kurikulu vysokých škol, a to zejména technických. Integrace společenskovědních předmětů do učebních osnov fakulty je cesta, jak toho dosáhnout. Tento směr sice vede k úspěchu, ale taktéž s sebou přináší problémy, vize, výzvy a nové myšlenky, jakým způsobem se vydat na cestě k humanizaci, modernizaci a vyšší efektivnosti vzdělávání.
Klíčová slova
Kurikulum, kurikulární vize, společenskovědní předměty, vzdělávací koncepce, inovace, všeobecnost a odbornost, klíčové kompetence.
Vydáno
26.06.2014
Nakladatel
SvF STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4191-0
Kniha
Spoločensko-vedné aspekty znalostnej spoločnosti
Číslo vydání
1
Strany od
70
Strany do
76
Strany počet
7
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT112790,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Všeobecné vzdělávání jako klíčová kompetence odborného studia?",
annote="Moderní doba klade vysoké nároky. U absolventů je vyžadována plná odborná a všestranná připravenost a schopnost osvojit si všechny klíčové kompetence nezbytné pro úspěšné začlenění do pracovního a osobního života. V praxi se jedná pro školy jedná o obtížný úkol vybavit své absolventy všemi potřebnými znalostmi a dovednostmi. Propojení všeobecných kompetencí s odbornými vytváří dichotomii mezi všeobecností a odborností. Řešení tohoto vnitřního rouzporu vyžaduje nalezení křehké rovnováhy mezi všeobecným a odborným vzděláním v kurikulu vysokých škol, a to zejména technických. Integrace společenskovědních předmětů do učebních osnov fakulty je cesta, jak toho dosáhnout. Tento směr sice vede k úspěchu, ale taktéž s sebou přináší problémy, vize, výzvy a nové myšlenky, jakým způsobem se vydat na cestě k humanizaci, modernizaci a vyšší efektivnosti vzdělávání.",
address="SvF STU Bratislava",
booktitle="Spoločensko-vedné aspekty znalostnej spoločnosti",
chapter="112790",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="SvF STU Bratislava",
year="2014",
month="june",
pages="70--76",
publisher="SvF STU Bratislava",
type="conference paper"
}