Detail publikace
Skryté kurikulum ve vzdělávání jako možná cesta k pěstování hodnotového systému mládeže
LINDR, J.
Originální název
Skryté kurikulum ve vzdělávání jako možná cesta k pěstování hodnotového systému mládeže
Český název
Skryté kurikulum ve vzdělávání jako možná cesta k pěstování hodnotového systému mládeže
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Vzdělávání má v moderní době velký význam. Potřeba drţet ve školách krok s moderní dobou vede k odbornosti a připravenosti pro profesní ţivot. Kurikulum a v něm zakotvená idea všeobecného rozvoje studenta předpokládá zastoupení všech klíčových kompetencí, které vybaví absolventy nejen potřebnými vědomostmi a dovednostmi, ale také hodnotami k tomu, aby zvládli tempo společensko-profesního ţivota po odborné i lidské stránce. Součástí vzdělávání ve školách je téţ pěstování hodnotového systému studentů prostřednictvím afektivních cílů výuky a skrytého kurikula. Motivace, vnitřní seberealizace a touha po poznání společně s pěstováním citlivosti k získaným vědomostem, reagováním na ně a oceňováním jejich hodnoty ukazuje cestu, jak dosáhnout internalizace hodnot v charakteru studenta. Tento přístup je moţné aplikovat i v odborných předmětech zejména skrze budování vztahu studentů k předmětu.
Český abstrakt
Vzdělávání má v moderní době velký význam. Potřeba drţet ve školách krok s moderní dobou vede k odbornosti a připravenosti pro profesní ţivot. Kurikulum a v něm zakotvená idea všeobecného rozvoje studenta předpokládá zastoupení všech klíčových kompetencí, které vybaví absolventy nejen potřebnými vědomostmi a dovednostmi, ale také hodnotami k tomu, aby zvládli tempo společensko-profesního ţivota po odborné i lidské stránce. Součástí vzdělávání ve školách je téţ pěstování hodnotového systému studentů prostřednictvím afektivních cílů výuky a skrytého kurikula. Motivace, vnitřní seberealizace a touha po poznání společně s pěstováním citlivosti k získaným vědomostem, reagováním na ně a oceňováním jejich hodnoty ukazuje cestu, jak dosáhnout internalizace hodnot v charakteru studenta. Tento přístup je moţné aplikovat i v odborných předmětech zejména skrze budování vztahu studentů k předmětu.
Klíčová slova
Vzdělávání, kurikulum, moderní vyučování, hodnotový systém, skryté kurikulum, afektivní cíle výuky, všestranný rozvoj studenta, klíčové kompetence.
Vydáno
11.09.2013
Nakladatel
FVT TU Košice
Místo
Prešov
ISBN
978-80-553-1469-3
Kniha
K otázke hodnotového rozmeru technologického vzdelávania
Číslo vydání
1
Strany od
114
Strany do
118
Strany počet
5
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT112787,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Skryté kurikulum ve vzdělávání jako možná cesta k pěstování hodnotového systému mládeže",
annote="Vzdělávání má v moderní době velký význam. Potřeba drţet ve školách krok s moderní dobou vede k odbornosti a připravenosti pro profesní ţivot. Kurikulum a v něm zakotvená idea všeobecného rozvoje studenta předpokládá zastoupení všech klíčových kompetencí, které vybaví absolventy nejen potřebnými vědomostmi a dovednostmi, ale také hodnotami k tomu, aby zvládli tempo společensko-profesního ţivota po odborné i lidské stránce. Součástí vzdělávání ve školách je téţ pěstování hodnotového systému studentů prostřednictvím afektivních cílů výuky a skrytého kurikula. Motivace, vnitřní seberealizace a touha po poznání společně s pěstováním citlivosti k získaným vědomostem, reagováním na ně a oceňováním jejich hodnoty ukazuje cestu, jak dosáhnout internalizace hodnot v charakteru studenta. Tento přístup je moţné aplikovat i v odborných předmětech zejména skrze budování vztahu studentů k předmětu.",
address="FVT TU Košice",
booktitle="K otázke hodnotového rozmeru technologického vzdelávania",
chapter="112787",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="FVT TU Košice",
year="2013",
month="september",
pages="114--118",
publisher="FVT TU Košice",
type="conference paper"
}