Detail publikace
Radosti i strasti realizace kurikula na cestě k modernizaci vzdělávání
LINDR, J.
Originální název
Radosti i strasti realizace kurikula na cestě k modernizaci vzdělávání
Český název
Radosti i strasti realizace kurikula na cestě k modernizaci vzdělávání
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
Kurikulum představuje moderní teorii vzdělávání. Jeho zavedení do školní edukace s sebou nese četné úspěchy i problémy. Integrace obecných idejí všestranného rozvoje vzdělávání s akcentem na celkový vzdělanostní přehled studentů je obtížná. Pomocí praktického příkladu implementace kurikula do konkrétního studijního programu technické univerzity lze ukázat, v čem spočívá největší přínos zavedení kurikula, a v čem naopak jsou úskalí v jeho realizaci. Úspěšnost realizace kurikula je ukázána na kvalitativní analýze zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijním programu technické univerzity. O tom, jak se daří ideál všeobecné vzdělanosti naplňovat a jak vidí tuto snahu sami studenti, vypovídá hodnocení kvality výuky. Rozbor výsledků hodnocení ukazuje kromě konkrétních údajů tak cestu do budoucna a náměty, jak dosáhnout zvýšení kvality, efektivity a modernizace výuky.
Český abstrakt
Kurikulum představuje moderní teorii vzdělávání. Jeho zavedení do školní edukace s sebou nese četné úspěchy i problémy. Integrace obecných idejí všestranného rozvoje vzdělávání s akcentem na celkový vzdělanostní přehled studentů je obtížná. Pomocí praktického příkladu implementace kurikula do konkrétního studijního programu technické univerzity lze ukázat, v čem spočívá největší přínos zavedení kurikula, a v čem naopak jsou úskalí v jeho realizaci. Úspěšnost realizace kurikula je ukázána na kvalitativní analýze zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijním programu technické univerzity. O tom, jak se daří ideál všeobecné vzdělanosti naplňovat a jak vidí tuto snahu sami studenti, vypovídá hodnocení kvality výuky. Rozbor výsledků hodnocení ukazuje kromě konkrétních údajů tak cestu do budoucna a náměty, jak dosáhnout zvýšení kvality, efektivity a modernizace výuky.
Klíčová slova
kurikulum, implementace kurikula, vědomosti, společenskovědní předměty, všestranný rozvoj, osobnost učitele, zpětnovazební reflexe, modernizace a efektivita výuky.
Vydáno
24.05.2013
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-905243-7-8
Kniha
Quaere 2013
Číslo vydání
1
Strany od
1650
Strany do
1657
Strany počet
8
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT112775,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Radosti i strasti realizace kurikula na cestě k modernizaci vzdělávání",
annote="Kurikulum představuje moderní teorii vzdělávání. Jeho zavedení do školní edukace s sebou nese četné úspěchy i problémy. Integrace obecných idejí všestranného rozvoje vzdělávání s akcentem na celkový vzdělanostní přehled studentů je obtížná. Pomocí praktického příkladu implementace kurikula do konkrétního studijního programu technické univerzity lze ukázat, v čem spočívá největší přínos zavedení kurikula, a v čem naopak jsou úskalí v jeho realizaci. Úspěšnost realizace kurikula je ukázána na kvalitativní analýze zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijním programu technické univerzity. O tom, jak se daří ideál všeobecné vzdělanosti naplňovat a jak vidí tuto snahu sami studenti, vypovídá hodnocení kvality výuky. Rozbor výsledků hodnocení ukazuje kromě konkrétních údajů tak cestu do budoucna a náměty, jak dosáhnout zvýšení kvality, efektivity a modernizace výuky.",
address="Magnanimitas",
booktitle="Quaere 2013",
chapter="112775",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="Magnanimitas",
year="2013",
month="may",
pages="1650--1657",
publisher="Magnanimitas",
type="conference paper"
}