Detail předmětu

Výzkumný a vývojový projekt

FSI-ZKRAk. rok: 2021/2022

Předmět je zaměřen na týmové řešení pokročilých problémů v rámci návrhu prototypů nebo vědecko-výzkumného projektu. Důraz je kladen na zvládnutí pokročilejší formy projektově orientované výuky, kdy jsou studenti aktivně zapojeni do fáze identifikace problémů a návrhu jejich řešení. Rozvíjí rovněž schopnost prezentace získaných výsledků, a to formou odborného článku.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

12

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

- Schopnost práce v týmu při řešení pokročilých výzkumně-vývojových projektů.
- Schopnost identifikace podstatných problémů a návrhu jejich řešení.
- Praktické zkušenosti z problematiky plánování experimentů nebo vývoje prototypu.
- Schopnost prezentovat dosažené výsledky formou odborného článku.

Prerekvizity

- znalosti z oblasti konstruování strojů, mechaniky těles a materiálových věd, metody konečných prvků, 3D parametrického modelování.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Cvičení s počítačovou podporou, Laboratorní cvičení

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky získání zápočtu:
- aktivní účast na cvičeních,
- odevzdání kompletně vypracovaného projektu v digitální (CAD data prototypu, technická zpráva, výkresová dokumentace prototypu, poster A1 ve formátu pptx a PDF pro tisk, prezentace v pptx) a tištěné formě (technická zpráva, výkresová dokumentace),
- odevzdání odborného článku v digitální (docx) i tištěné podobě.
Podmínky získání zkoušky:
- úspěšná obhajoba řešení projektu před komisí (probíhá v týmu a je nutnou prerekvizitou k postoupení k druhé části zkoušky),
- úspěšné absolvování individuální rozpravy před komisí (pro úspěch je klíčové sdílet znalosti o řešení projektu mezi všemi členy týmu), celková známka je sestavena na základě hodnocení v obou částech zkoušky. Celkem je možno získat až 100 bodů, výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Učební cíle

Studenti si osvojí postupy řešení výzkumně-vývojových projektů a budou schopni samostatně přistupovat k řešení komplexních problémů při vývoji prototypu nebo řešení vědecko-výzkumného problému.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Cvičení a laboratoře: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu.

Základní literatura

. CHILDS, P. R. N. Mechanical design engineering handbook. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2014. ISBN 978-0-08-097759-1. Dostupná z: https://app.knovel.com/hotlink/toc/id:kpMDEH0002/mechanical-design-engineering/mechanical-design-engineering (EN)
MACK, Ch. A. How to Write a Good Scientific Paper. SPIE Press, 2018, 124 s. ISBN 978-1510619135 (EN)

Doporučená literatura

Literatura doporučená garanty pro konkrétní téma projektu

eLearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N-KSI-P magisterský navazující, 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Laboratorní cvičení

78 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Podle tématu projektu vykonává student výzkumnou nebo vývojovou práci zpravidla v jedné z následujících laboratoří:
- Tribologie.
- Reverzního inženýrství a aditivních technologií.
- Technické diagnostiky.

Cvičení s počítačovou podporou

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

- Prezentace zadání projektů, rozdělení kompetencí, mapa projektu, Ganttův diagram.
- Identifikace a analýza problémů / návrh variant řešení prototypu.
- První kontrolní schůzka s prezentací dosažených výsledků.
- Plánování experimentů / testů prototypu.
- Zpracování dat a vyhodnocení získaných výsledků.
- Druhá kontrolní schůzka s prezentací dosažených výsledků.
- Analýza získaných výsledků a zpracování publikačních výstupů.

eLearning