Course detail

Managerial Communication

FP-mcKAcad. year: 2021/2022

The main content of this subject is to gain relevant knowledge from the field of psychology and sociology which is necessary for effective company. Emphasis is put on interpersonal communication in the corporate environment and the ability to apply them in training activities in order to develop managerial skills corporate practice.

Language of instruction

English

Number of ECTS credits

7

Mode of study

Not applicable.

Learning outcomes of the course unit

Hlavním výstupem bude kompendium znalostí relevantních interpersonální komunikaci a osvojení si kompetence na úrovni složky schopnosti efektivní komunikace v podnikovém prostředí.

Prerequisites

KSA on the A level required.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

lectures, behavioural interview, role playing, model situations, case studies solving

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Conditions for awarding the course-unit credit:
* active participation 10%
* team assignment 40%
* team assignment presentation 40%
* discussion towards team assignment presentation 10%

Course curriculum

1. Komunikace jako nástroj řízení a součást podnikové kultury
2. Komunikační proces
3. Osobnostní předpoklady pro úspěšnou komunikaci, emoční inteligence
4. Prezentace ve firmě
5. Improvizovaná jednání
6. Zvládání stresu z veřejného vystoupení
7. Intraorganizační komunikace, řízený rozhovor
8. Řízení porad
9. Komunikace v multikulturním prostředí
10. Řešení pracovních konfliktů
11. Koučování vs. přikazování
12. Interorganizační komunikace, komunikace s médii
13. Vyjednávání
14. Konstruktivní a destruktivní způsoby dyadické komunikace

Work placements

Not applicable.

Aims

The main aim of this course is to acquire knowledge of interpersonal communication in corporate environment and its application thanks training activities.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Not applicable.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

HYNES, G. Managerial Communication: Strategies and Applications. Sage Publications, 2015, Sixth Edition, 456 p. ISBN 978-1483358550.
CLAMPITT, P. Communicating for Managerial Effectiveness: Problems, Strategies, Solutions. SAGE Publications, 2012. ISBN 978-1412992046.

Recommended reading

O'ROURKE, J. S. Management Communication. 5th ed. Prentice Hall: Pearson Higher Education, 2012. ISBN 978-0132671408.
PEARSON, J.C., NELSON, P.E., TITSWORTH, S., HARTER, L. Human Communication. McGraw-Hill, 2005. 496 s. ISBN 978-0072959888.
ROEBUCK, D. Communication Strategies for Today´s Managerial Leader. Business Expert Press, 2012. 200 p. ISBN 978-1606491997.

Classification of course in study plans

  • Programme BAK-KS Bachelor's

    branch BAK-UAD-KS , 3. year of study, summer semester, compulsory

Type of course unit

 

Lecture

10 hours, optionally

Teacher / Lecturer