Publication detail

Competitive Intelligence. Základ pro strategické rozhodování podniku.

BARTES, F.

Original Title

Competitive Intelligence. Základ pro strategické rozhodování podniku.

English Title

Competitive Intelligence. Basis for strategic company decisions.

Type

book

Language

Czech

Original Abstract

Základním východiskem autorova pojetí Competitive intelligence je skutečnost, že Competitive intelligence chápe jako systémovou aplikační disciplínu. Toto pojetí Competitite intelligence staví před analytiky nové možnosti. Autor zde navrhuje originální „Pracovní plán Competitive intelligence“. Použití tohoto pracovního plánu si vynucuje radikální změnu ve vytváření podmínek, které zabezpečují úspěšnou realizaci zpravodajské analýzy informace, kterou autor považuje za „královskou disciplínu“ Competitive intelligence. Takto chápané Competitive intelligence vytváří tzv. „předpověď o budoucnosti“.

English abstract

The basic resource for the authors' s concept of Competitive intelligence is the fact, that perceive Competitive intelligence as the application discipline system. This concept of Competitive intelligence presents new opportunities for analysts. Author suggests the original "Working plan for Competitive intelligence". This work plan application is dictated by the radical change in creating conditions which ensure the successful implementation of the intelligence analysis of the information the author considers as "Royal discipline" of Competitive intelligence. This understood of Competitive intelligence creates the so-called "forecast for the future".

Keywords

Competitive Intelligence, konkurenční zpravodajství, zpravodajská analýza, pracovní plán

Key words in English

Competitive Intelligence, Intelligence analysis, Working plan.

Authors

BARTES, F.

RIV year

2012

Released

11. 12. 2012

Publisher

KEY Publishing

Location

Ostrava

ISBN

978-80-7418-113-9

Edition

monografie

Edition number

1.

Pages from

9

Pages to

317

Pages count

317

BibTex

@book{BUT96535,
  author="František {Bartes}",
  title="Competitive Intelligence. Základ pro strategické rozhodování podniku.",
  year="2012",
  publisher="KEY Publishing",
  address="Ostrava",
  series="monografie",
  edition="1.",
  pages="9--317",
  isbn="978-80-7418-113-9"
}