Publication detail

INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE

BARTES, F.

Original Title

INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE

Czech Title

INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE

Language

cs

Original Abstract

Článek se zabývá problematikou firemních konkurenčních strategií. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně a dlouhodobě bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii "vítězství bez boje", tedy dosažení strategického cíle bez přímého dlouhodobého střetu s konkurenční firmou. Na podstatě této filosofie pak definuje tzv. "investigativní konkurenční strategii" (IKS) . V článku dále uvádí její možné formy. V závěru dochází k názoru, že jedním ze základních faktorů naprosto nutných k vytvoření takovéto strategie u podniku, je nutná přítomnost tzv. "kreativní inteligence".

Czech abstract

Článek se zabývá problematikou firemních konkurenčních strategií. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně a dlouhodobě bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii "vítězství bez boje", tedy dosažení strategického cíle bez přímého dlouhodobého střetu s konkurenční firmou. Na podstatě této filosofie pak definuje tzv. "investigativní konkurenční strategii" (IKS) . V článku dále uvádí její možné formy. V závěru dochází k názoru, že jedním ze základních faktorů naprosto nutných k vytvoření takovéto strategie u podniku, je nutná přítomnost tzv. "kreativní inteligence".

Documents

BibTex


@inproceedings{BUT26438,
  author="František {Bartes}",
  title="INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE",
  annote="Článek se zabývá problematikou firemních konkurenčních strategií. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně a dlouhodobě bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii "vítězství bez boje", tedy dosažení strategického cíle bez přímého dlouhodobého střetu s konkurenční firmou. Na podstatě této filosofie pak definuje tzv. "investigativní konkurenční strategii" (IKS) . V článku dále uvádí její možné formy. V závěru dochází k názoru, že jedním ze základních faktorů naprosto nutných k vytvoření takovéto strategie u podniku, je nutná přítomnost tzv. "kreativní inteligence".",
  address="Vysoká škola ekonomická v Praze",
  booktitle="INVESTIGATIVNÍ KONKURENČNÍ STRATEGIE",
  chapter="26438",
  edition="1",
  institution="Vysoká škola ekonomická v Praze",
  year="2007",
  month="september",
  pages="7--14",
  publisher="Vysoká škola ekonomická v Praze",
  type="conference paper"
}