Publication detail

Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence

Bartes František

Original Title

Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence

Czech Title

Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence

Language

cs

Original Abstract

Příspěvek pojednává o problematice Competitive Intelligence (CI) a současném chápání tohoto pojmu v prostředí našich podniků. Autor toto pojetí považuje za nedostatečné. Důvodem je změna paradigmatu v oblasti řízení a inovací vyvolaná globalizací. V příspěvku upozorňuje na nutnost přechodu k novému pojetí pojmu CI, které by lépe vyhovovalo požadavkům vrcholového vedení podniků v oblasti strategického řízení. Autor ve vymezení svého vlastního pojetí pojmu CI vychází: a) z posouzení názorů předních světových odborníků na CI, které je značně diferencované, b) z rozdílného pojetí samotného pojmu informace. Následně definuje pojem Competitive Intelligence se zaměřením na úkoly, které klade současné podnikatelské prostředí.

Czech abstract

Příspěvek pojednává o problematice Competitive Intelligence (CI) a současném chápání tohoto pojmu v prostředí našich podniků. Autor toto pojetí považuje za nedostatečné. Důvodem je změna paradigmatu v oblasti řízení a inovací vyvolaná globalizací. V příspěvku upozorňuje na nutnost přechodu k novému pojetí pojmu CI, které by lépe vyhovovalo požadavkům vrcholového vedení podniků v oblasti strategického řízení. Autor ve vymezení svého vlastního pojetí pojmu CI vychází: a) z posouzení názorů předních světových odborníků na CI, které je značně diferencované, b) z rozdílného pojetí samotného pojmu informace. Následně definuje pojem Competitive Intelligence se zaměřením na úkoly, které klade současné podnikatelské prostředí.

Documents

BibTex


@article{BUT119981,
  author="František {Bartes}",
  title="Moderní pojetí pojmu Competitive Intelligence",
  annote="Příspěvek pojednává o problematice Competitive Intelligence (CI) a současném chápání tohoto pojmu v prostředí našich podniků. Autor toto pojetí považuje za nedostatečné. Důvodem je změna paradigmatu v oblasti řízení a inovací vyvolaná globalizací. V příspěvku upozorňuje na nutnost přechodu k novému pojetí pojmu CI, které by lépe vyhovovalo požadavkům vrcholového vedení podniků v oblasti strategického řízení.
Autor ve vymezení svého vlastního pojetí pojmu CI vychází: a) z posouzení názorů předních světových odborníků na CI, které je značně diferencované, b) z rozdílného pojetí samotného pojmu informace. Následně definuje pojem Competitive Intelligence se zaměřením na úkoly, které klade současné podnikatelské prostředí.",
  address="Slovenská akadémia manažmentu",
  chapter="119981",
  howpublished="print",
  institution="Slovenská akadémia manažmentu",
  number="29",
  volume="X.",
  year="2015",
  month="september",
  pages="6--16",
  publisher="Slovenská akadémia manažmentu",
  type="journal article - other"
}