Publication detail

Komplexní přístup ke vzdělávání v oblasti navrhování konstrukcí na životnost

KOHOUTKOVÁ, A. TEPLÝ, B.

Original Title

Komplexní přístup ke vzdělávání v oblasti navrhování konstrukcí na životnost

English Title

Education in Durability of Structures : A Complex Approach

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Teorie v oblasti navrhování a hodnocení životnosti staveb ve vztahu k udržitelnému rozvoji a efektivnímu využívání energií se v posledních letech pozitivně projevila rozvojem progresivních metod, nových postupů a novými nástroji v řadě činností, nejenom technických, nýbrž i ekonomických, řídících, manažerských a dalších. Zatím však příslušné znalosti nejsou odborné komunitě natolik známy, aby tyto nástroje mohly být dostatečně efektivně využívány. Výuka na technických vysokých školách tyto skutečnosti respektuje jen omezeně - otázky životnosti se objevují v nabídce základních studijních programů jen v malém počtu předmětů, často jen okrajově, bez potřebné komplexnosti; také v kurzech celoživotního vzdělávání inženýrů to zatím není obsaženo. Tento článek vznikl ve snaze současnou situaci popsat a snad také přispět k jejímu zlepšení.

English abstract

Advanced trends in assessment and design of buildings for durability, considering sustainability issues, are briefly described. They impact the technical, economic as well as management activities. The current university curricula do not reflect these trends to a suitable extent, the durability and service life questions should be treated in a more detailed and complex way.

Authors

KOHOUTKOVÁ, A.; TEPLÝ, B.

Released

3. 9. 2007

Publisher

ČVUT Praha

ISBN

1210-4027

Periodical

Stavební obzor

Year of study

2007

Number

9

State

Czech Republic

Pages from

261

Pages to

263

Pages count

3

BibTex

@article{BUT44776,
  author="Alena {Kohoutková} and Břetislav {Teplý}",
  title="Komplexní přístup ke vzdělávání v oblasti navrhování konstrukcí na životnost",
  journal="Stavební obzor",
  year="2007",
  volume="2007",
  number="9",
  pages="261--263",
  issn="1210-4027"
}