Publication detail

Marketingová efektivnost v kontextu strategického marketingu

MILICHOVSKÝ, F.

Original Title

Marketingová efektivnost v kontextu strategického marketingu

English Title

Marketing efficiency in strategic marketing context

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Strategický marketing je potreba chápat jako nastroj, s jehož pomoci jsou vytváreny veškeré budoucí plány, které se týkají odbytu produktu. Je nedílnou soucástí strategického rízení podniku, které napomáhá upevnovat vlastní postavení na trhu. Z duvodu soucasného trendu tvorby efektivních organizaci je nezbytné overovat návratnost vynaložených prostredku a zjištovat mimo jiné efektivitu techto prostredku, které byly vloženy do marketingu organizace.

English abstract

Strategic marketing can be understood as a tool, which can help create almost all future plans connected to sales. Strategic marketing is included in strategic management which helps to improve own market share. However, trend of creation effectiveness companies is increasing and there are necessary to check returns of finance and search for efficiency of these funds which were input into marketing.

Keywords

Marketingová efektivnost, strategický marketing, výkonnost, strategie

Key words in English

Marketing efficiency, strategy marketing, performance, strategy

Authors

MILICHOVSKÝ, F.

RIV year

2010

Released

14. 12. 2010

Location

Brno

ISBN

978-80-214-4194-1

Book

International workshop for PhD students

Pages from

1

Pages to

6

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT36088,
  author="František {Milichovský}",
  title="Marketingová efektivnost v kontextu strategického marketingu",
  booktitle="International workshop for PhD students",
  year="2010",
  pages="1--6",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4194-1"
}